A + V

Ile pieniędzy tracisz na niewłaściwie zaprojektowanej sali konferencyjnej?

2019 | sierpień

Ile pieniędzy tracisz na niewłaściwie zaprojektowanej sali konferencyjnej?

Sale konferencyjne wyposażone w nowoczesne systemy audiowizualne są niezbędnym narzędziem pracy zespołowej w każdej firmie. W większości z nich są wykorzystywane codziennie przez wiele godzin. Niestety nie wszystkie są prawidłowo zaprojektowane, a w konsekwencji również wyposażone, co niejednokrotnie przysparza kłopotów w ich użytkowaniu. Sprawdź, ile tracisz pieniędzy w takim przypadku.

 

W celu obliczenia kosztów nieprawidłowo zaprojektowanej sali konferencyjnej założyliśmy, że:

  • średnio w zebraniu bierze udział 6 osób,
  • sala konferencyjna używana jest przez 6 godzin w ciągu każdego dnia,
  • podczas godzinnego spotkania, przy nieprawidłowo wykonanym systemie AV, jego uczestnicy tracą każdorazowo 10 minut pracy (1/6 godziny). Powodem tego jest na ogół brak systemu rezerwacji sal, niedziałający sprzęt AV, nieintuicyjne sterowanie wyposażeniem sali, brak odpowiedniego przyłącza lub kabla wideo w media-porcie, niesprawny lub brak pilota do monitora czy projektora itp.,
  • koszt pracownika w korporacji łącznie z kosztami ogólnymi to średnio 120 PLN na godzinę,
  • w ciągu roku mamy 200 dni roboczych.

 

Mając te dane można łatwo obliczyć ile pieniędzy tracisz na jednej nieprofesjonalnie zaprojektowanej i wykonanej sali konferencyjnej w ciągu roku:

 

   6    x    6   x    1/6    x     120    x    200    =    144.000,00 PLN

   ^          ^           ^              ^              ^

   |            |            |              |               |

osób  godzin  godziny        PLN           dni

 

 

Biorąc pod uwagę fakt, że wyposażenie audiowizualne dla jednej sali konferencyjnej to koszt około 30 tys. zł, pieniądze które w ten sposób tracisz mógłbyś zainwestować we właściwe przygotowanie aż czterech sal spotkań.

 

Pamiętaj, że profesjonalnie zaprojektowane i wyposażone sale konferencyjne, które pozwolą zaoszczędzić czas pracownikom, zwiększają ich efektywność i przynoszą zyski Twojej organizacji.