A + V

Usługi branżowe

Biura

Kompleksowo projektujemy i wdrażamy infrastrukturę audiowizualną dla biur największych polskich i międzynarodowych korporacji.

Wybrane realizacje

apv (1)

Biuro A+V Wrocław

Zobacz
Wejście do biura CBRE

Biuro CBRE Warszawa

Zobacz
17_Dalkia

Budynek biurowy Veolia House w Warszawie

Zobacz
recepcja savills

Biuro Savills Warszawa

Zobacz
23 (2)

Globalna firma konsultingowa

Zobacz
24

Globalne centrum usług biznesowych QVC

Zobacz
DSC_0755

Hogan Lovells

Zobacz
Microsoft SurfaeHub w Relativity

Relativity Kraków

Zobacz
36 (2)

Shell Business Operations Kraków

Zobacz
abb_1

Showroom ABB

Zobacz
09

Siedziba główna Kaufland

Zobacz
dozamel_3

Wrocławski Park Przemysłowy

Zobacz
/ 12

Doświadczenie

Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie w pracy dla największych korporacji. Zaufało nam i docenia naszą pracę ponad 40 globalnych firm w całej Europie.

Kompleksowość

Nasi klienci doceniają kompleksowe podejście do procesu powstawania biur. Tworzymy wytyczne międzybranżowe, kóre pozwalają na współpracę systemów AV z innymi sieciami np. IT.

Jakość

Jesteśmy partnerami najbardziej renomowanych marek producentów. Znamy najnowszą technologię, co potwierdzają liczne certyfikaty naszych pracowników.

Zintegrowane rozwiązania A+V

Skontaktuj się
  • Systemy AV i sterowania sal spotkań, sal konferencyjnych i szkoleniowych

    W czasach, gdy komunikacja między pracownikami stanowi nieodłączny element pracy każdej firmy, jednymi z najważniejszych przestrzeni w każdym biurze stały się różnego rodzaju sale spotkań. W zależności od rozmiaru i wyposażenia mogą one służyć zarówno do omawiania projektów w kilkuosobowych grupach, jak i szkoleń bądź innych wydarzeń dla całej załogi firmy.
    Podstawowym wyposażeniem każdej sali spotkań jest system wyświetlania obrazu – wielkoformatowy monitor (pojedynczy lub podwójny) dla pomieszczeń małych i średnich oraz system projekcji dla sal dużych. W zależności od rozmiaru pomieszczenia dobierany jest także system nagłośnienia, w razie konieczności wyposażony nie tylko w zestawy głośnikowe odtwarzające dźwięk prezentacji, ale także w zestawy mikrofonów zapewniające nagłośnienie mowy. Głównym źródłem sygnału w salach spotkań są różnego rodzaju przyłącza (stołowe, ścienne, podłogowe) wyposażone w najpopularniejsze złącza audio-wideo, istnieje jednak możliwość rozbudowy systemu o źródła dodatkowe, np. system bezprzewodowej prezentacji czy różnorodne odtwarzacze multimedialne.
    Ważnym elementem wyposażenia sal spotkań jest system sterowania. W najprostszych przestrzeniach opierać się on może jedynie na prostej automatyce załączania urządzeń i przełączania źródeł, w wariancie bardziej rozbudowanym może on objąć nie tylko zaawansowaną kontrolę urządzeń audiowizualnych, ale także sterowanie systemami dodatkowymi, takimi jak oświetlenie czy klimatyzacja. W zależności od stopnia skomplikowania systemu, interfejs sterowania stanowić może kilkuprzyciskowa klawiatura lub panel dotykowy z prostą w obsłudze aplikacją graficzną.

  • Systemy wideokonferencyjne

    Współczesny świat dąży do globalizacji w każdej dziedzinie życia. Współpraca z klientami z odległych zakątków świata czy nawet kraju oznacza konieczność przeniesienia znacznej części spotkań z zacisza sal konferencyjnych do sfery on-line. Odpowiedzią na to wyzwanie są systemy wideokonferencyjne, stanowiące dodatkowe wyposażenie tradycyjnej sali spotkań w biurze. Dzielą się one na rozwiązania typu BYOD (Bring Your Own Device) oraz On-line.
    W systemach BYOD software’owy kodek wideokonferencyjny zainstalowany jest na przenośnym komputerze użytkownika, który przy pomocy przewodu USB łączony jest z zainstalowaną w sali kamerą, mikrofonem oraz zestawami głośnikowymi. System BYOD kompatybilny jest z dowolnym oprogramowaniem do wideospotkań, np. Microsoft Teams, Zoom, Cisco
    Webex, Google Hangouts i inne.
    Systemy On-line pozwalają na wykonywanie połączeń wideokonferencyjnych z poziomu urządzeń zainstalowanych w pomieszczeniu, bez konieczności przynoszenia własnego komputera. Połączenia nawiązywane są z poziomu znajdującego się na stole konferencyjnym panelu dotykowego, w sali znajdują się także odpowiednio dobrane do jej rozmiaru kamera, mikrofony oraz zestawy głośnikowe, możliwe jest także podłączenie własnego źródła obrazu, np. prezentacji. Rozwiązania te jednak pozwalają na wykorzystanie standardu wideokonferencji jedynie jednego, wybranego producenta.

  • Systemy AV i sterowania powierzchni socjalnych typu kantyna, game room, chill out room

    Nieodzownym elementem każdego biura są przestrzenie wspólne, takie jak kuchnia czy przestrzeń zwana game/chill out room, czyli miejsce wypoczynku i nieformalnych spotkań pracowników. Często przestrzenie te są pomijane w projekcie systemu audiowizualnego – zupełnie niesłusznie, jest to bowiem idealne miejsce do przekazywania informacji czy integracji członków zespołu.
    Standardowym wyposażeniem tego typu przestrzeni jest wielkoformatowy monitor, wyświetlający najnowsze informacje oraz ogłoszenia wewnątrzfirmowe. Pomieszczenie kuchni często wyposażone jest także w system nagłośnienia tłem muzycznym, w pomieszczeniu game room zaś zwykle instaluje się także konsolę do gier oraz nagłośnienie typu kino domowe.

  • Systemy AV i sterowania pomieszczeń typu Recepcja i Foyer

    Recepcja/Foyer stanowi punkt pierwszego kontaktu gościa z firmą, jej zadaniem jest więc przede wszystkim wywarcie zapadającego w pamięć pierwszego wrażenia. W tej części biura zaproszone osoby zgłaszają swoją obecność, rejestrują się oraz oczekują na rozpoczęcie spotkania, co sprawia, że jest to także idealne miejsce, aby przy pomocy multimediów zaprezentować portfolio firmy oraz wskazać zalety nawiązania współpracy.
    Podstawę systemu stanowi wyświetlacz, którym może być wielkoformatowy monitor, ściana z monitorów bezszwowych lub, w najnowocześniejszych biurach, ekran LED – typowy, prostokątny lub w specjalnie zaprojektowanym, fantazyjnym kształcie. Za materiały wyświetlane w przestrzeni odpowiada odtwarzacz Digital Signage. Przestrzeń recepcji może zostać również wyposażona w system nagłośnienia odtwarzający dźwięk prezentacji lub muzykę tła. Często stosuje się także system bezprzewodowej prezentacji pozwalający pokazać gościom dodatkowe materiały bez konieczności przejścia do sali konferencyjnej.
    Sterowanie urządzeniami może odbywać się automatycznie, zgodnie z harmonogramem ustalonym w systemie Digital Signage lub z poziomu dostępnego tylko dla pracowników technicznych obiektu interfejsu użytkownika (klawiatura, panel dotykowy), który umożliwi także sterowanie systemami dodatkowymi, takimi jak oświetlenie czy klimatyzacja.

  • Systemy AV i sterowania pomieszczeń typu Town-Hall

    Town Hall to miejsce spotkań kadry zarządzającej z pracownikami oraz integracji zespołów. Jest to przestrzeń, która umożliwia przeprowadzenie wszelkiego rodzaju eventów dla wszystkich lub większości pracowników firmy, miejsce, jakiego nie może zabraknąć w żadnym nowoczesnym biurze.
    Podstawowe wyposażenie Town Hallu stanowi projekcja wielkoformatowa uzupełniona o system nagłośnienia składający się z zestawów głośnikowych oraz zestawy mikrofonów bezprzewodowych. Głównym źródłem sygnału w tego typu przestrzeniach są różnego rodzaju przyłącza (ścienne, podłogowe) wyposażone w najpopularniejsze złącza audio-wideo, istnieje jednak możliwość rozbudowy systemu o źródła dodatkowe, np. system bezprzewodowej prezentacji czy różnorodne odtwarzacze multimedialne. W bardziej zaawansowanym wariancie, system może zostać uzupełniony o możliwość rejestracji i strumieniowania on-line odbywających się w Town Hallu wydarzeń czy system wideokonferencyjny.
    Do zarządzania systemem zastosować można prostą automatykę załączania urządzeń i przełączania źródeł, w wariancie bardziej rozbudowanym sterowanie może objąć nie tylko zaawansowaną kontrolę urządzeń audiowizualnych, ale także sterowanie systemami dodatkowymi, takimi jak oświetlenie czy klimatyzacja. W zależności od stopnia skomplikowania systemu, interfejs sterowania stanowić może kilkuprzyciskowa klawiatura lub panel dotykowy z prostą w obsłudze aplikacją graficzną.

  • Systemy rejestracji spokań/wydarzeń i streamingu on-line

    System rejestracji i streamingu on-line jest wyjątkowo przydatnym narzędziem zarówno dla firm prywatnych, jak i instytucji publicznych – uczelni, centrów edukacyjnych czy muzeów. Pozwala on na udostępnienie wybranych wydarzeń większej grupie osób, które nie mogą osobiście się na nich pojawić, a także stworzenie bazy archiwalnych eventów.
    System rejestracji i streamingu opiera się na zaawansowanym procesorze multimedialnym zapewniającym nagrywanie prezentacji na wbudowanym dysku SSD, zdefiniowanej lokalizacji sieciowej lub podłączonej pamięci masowej USB oraz jednoczesne strumieniowanie H.264 do sieci wykorzystując m. in. Protokoły RTP, RTCP, RTSP. Umożliwia to integrację z popularnymi usługami streamowania treści live jak np. YouTube Live, Wowza Streaming Cloud, UStream, Facebook Live, itp. Procesor multimedialny pozwala na przygotowanie różnych wariantów layoutów graficznych z zagnieżdżonymi okienkami i zagnieżdżenie do przygotowanej treści dźwięku mikrofonu prelegenta. Umożliwia to przykładowo wyświetlenie dużego okna z obrazem prezentacji oraz mniejszego okna z obrazem kamery skadrowanej na prelegenta. Layouty mogą być uzupełnione o dodatkowe informacje tj. temat spotkania/prezentacji i tło graficzne. Uruchamianie sesji nagrywania odbywać się może za pomocą przycisku na panelu frontowym urządzenia, z poziomu zintegrowanego systemu sterowania AV lub automatycznie na podstawie ustalonego harmonogramu. System rejestracji i strumieniowania może zostać wykorzystany do stworzenia platformy e-learningowej.

  • System maskowania dźwiękiem (Soundmasking w openspace)

    Maskowanie dźwiękiem to proces, w którym poprzez dodanie do dźwięków otoczenia szumu o niskiej głośności, uzyskany zostaje efekt większej prywatności rozmów w dużych otwartych przestrzeniach – tzw. open space, które stanowią większość powierzchni współczesnych biur. Ze względu na umiejętności adaptacyjne mózgu człowieka, w profesjonalnie zaprojektowanym systemie szum ten jest praktycznie niesłyszalny, znacząco poprawia jednak właściwości akustyczne pomieszczenia, nie tylko pozytywnie wpływając na komfort pracy oraz wspomagając koncentrację pracowników, ale także pomagając w uzyskaniu przez biuro certyfikaty LEED. System składa się z centralnego procesora oraz emiterów – dedykowanych urządzeń głośnikowych rozlokowanych w taki sposób, aby w każdym miejscu przestrzeni zapewnić stały poziom dźwięku. Dodatkowo możliwe jest wykorzystanie emiterów jako system rozgłoszeniowy, pozwalający na przekazywanie pilnych komunikatów w całym biurze lub w wybranej jego strefie.
    System maskowania dźwiękiem można także zastosować w celu zapewnienia poufności rozmów w salach konferencyjnych i gabinetach. Prosty w obsłudze panel sterujący instalowany wewnątrz sali pozwoli w każdej chwili uruchomić system, a szum generowany przez zainstalowane na zewnątrz sali emitery zlikwiduje możliwość przypadkowego podsłuchania rozmowy przez przechodzące obok sali osoby, zwiększając poczucie prywatności u uczestników spotkania.

  • Systemy nagłośnienia wielostrefowego

    Aby zbudować atmosferę, w hotelach oraz niektórych biurowcach stosuje się systemy nagłośnienia przestrzeni wspólnych tłem muzycznym. Instaluje się je głównie w przestrzeniach typu korytarze, jadalnia, recepcja, łazienki, a w hotelach także w barach, strefach wypoczynku, SPA i na tarasach.
    System nagłośnienia bazuje na zestawach głośnikowych sufitowych i ściennych, zabudowanych lub w inny sposób ukrytych w elementach aranżacji pomieszczeń, tak aby uniknąć ingerencji w ich wystrój. Źródłem sygnału są rozmaite odtwarzacze audio – CD, USB, radio internetowe i inne. Dodatkowo w wybranych przestrzeniach stosuje się przyłącza audio oraz urządzenia Bluetooth pozwalające na podłączanie przenośnych urządzeń użytkownika. System nagłośnienia tłem muzycznym może również spełniać rolę systemu rozgłoszeniowego, w którym istnieje możliwość nadawania ważnych komunikatów głosowych czy alarmów dla całego budynku.
    Sterowanie systemem odbywa się z centralnego punktu – komputera lub panelu dotykowego zlokalizowanego zwykle na recepcji. Możliwe jest tworzenie playlist i harmonogramowanie odtwarzania. W wybranych strefach instaluje się też lokalne sterowniki pozwalające na regulację głośności i zmianę źródła sygnału w danej strefie.

  • Systemy informacyjne typu Digital Signage

    W obecnych czasach analogowe formy ogłoszeń i reklam nie przykuwają już uwagi odbiorców, ich miejsce coraz częściej zajmują więc rozwiązania multimedialne, przyciągające wzrok ruchem, nasyconymi kolorami oraz dźwiękiem. Systemy Digital Signage zajmują się zarządzaniem taką właśnie multimedialną treścią informacyjną oraz urządzeniami audiowizualnymi, których rolą jest jej wyświetlanie.
    Podstawą każdego systemu Digital Signage są wyświetlacze: głównie monitory mało- i wielkoformatowe, ale także ściany wideo złożone z kilku monitorów bezszwowych, projekcje czy ekrany LED. Do każdego z nich podłączony jest miniaturowy player, odtwarzający kontent zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. Poza przygotowanymi przez użytkownika materiałami marketingowymi, możliwe jest wyświetlanie podglądu na żywo z odbywającego się w obiekcie wydarzenia lub dowolnego streamu IP. Dzięki technologii Dual Video Decoding możliwe jest wyświetlenie dwóch materiałów wideo jednocześnie na jednym monitorze. Layout uzupełniony może zostać także dowolne grafiki czy tzw. Live Feeds, czyli prezentację informacji z kanałów RSS bądź dowolnej bazy informacyjnej dostępnej w standardzie HTML.
    Dedykowane oprogramowanie umożliwia zarządzanie prezentacjami oraz dystrybucję treści multimedialnych do ekranów informacyjnych z jednego, centralnego komputera. Interfejs graficzny aplikacji za pomocą prostych narzędzi typu „drag-and-drop” pozwala nie tylko na tworzenie treści multimedialnych prezentowanych na ekranach, ale także na tworzenie playlist dla pojedynczych wyświetlaczy bądź ich grup. Zapewnia także podgląd informacji i raportów z pracy systemu.
    System Digital Signage wspiera technologię Beacon umożliwiającą przesyłanie informacji z playera do będących w pobliżu urządzeń z włączonym Bluetooth, np. pracownik przechodzący obok jednego z wyświetlaczy mając włączony moduł Bluetooth w swoim smartfonie może otrzymać istotne informacje bezpośrednio, nawet jeśli nie zwróci uwagi na treści prezentowane na monitorze.

  • Systemy wyświetlania isterownia obrazu typu Control Room

    Pomieszczenie kontrolne (Control Room) jest niezbędnym ogniwem funkcjonowania organizacji, które potrzebują skutecznie zarządzać wieloma strumieniami informacji jednocześnie. Niezależnie od tego, czy chodzi o komunikację, gromadzenie, dystrybucję i monitorowanie danych rozwiązania systemów wyświetlania i sterowania w Control Room’ach muszą zapewniać dostęp do kluczowych informacji, zapewniając pełną świadomość sytuacyjną w każdym momencie. Pomieszczenia kontrolne są obecne w wielu miejscach, w których istotą jest bieżąca kontrola i podejmowanie optymalnych decyzji na podstawie dostępnych informacji, np.: centra zarządzania ruchem, centra kontroli procesów produkcyjnych, dyspozytornie, elektrownie, centra operacji ratunkowych, centra dowodzenia i zarządzania kryzysowego czy nawet Tactical Operations Center (TOC) w wojskowych sztabach dowodzenia.
    Projektując systemy audiowizualne w tego typu przestrzeniach dążymy, aby cechowały się one przede wszystkim: niezawodnością i szybkością działania, łatwością sterowania, redundancją zasilania kluczowych urządzeń oraz maksymalną ergonomią pracy operatorów. W zależności od wielkości i aranżacji pomieszczenia, wymaganej liczby jednocześnie pokazywanych treści główny system wyświetlania obrazu oparty jest na Videowall’u złożonego z monitorów LCD z ultra-cienkimi ramkami, przystosowane do trybu ciągłej pracy 24h/7 lub wielkoformatowego ekranu LED, którego poszczególne moduły po montażu zapewniają bezszwowe połączenie w jednolity wielki ekran. Główny system wyświetlania obrazu może być uzupełniony o dodatkowe monitory podglądowe lub systemy projekcyjne z wykorzystaniem laserowych projektorów i elektrycznie rozwijanych ekranów projekcyjnych. System nagłośnienia w Control Room może być oparty o ścienne zestawy głośnikowe lub/i zestawy głośników sufitowych. Źródłami sygnału są stacje robocze Użytkownika z możliwością uzupełnienia o dekodery TV/DVB-T/SAT, urządzenia odbierające strumień internetowy czy urządzenia podłączane do przyłączy stołowych lub poprzez system bezprzewodowej transmisji obrazu. W przypadku gdy kluczowym wymaganiem w Control Room jest komunikacja z innymi pomieszczeniami w budynku lub lokalizacjami zdalnymi, system audiowizualny rozszerza się o sterowane kamery PTZ i mikrofony zintegrowane z systemem wideokonferencyjnym. W zależności od wymaganej funkcjonalności sercem systemu dystrybucji sygnałów AV w Control Room jest zestaw enkoderów i dekoderów przesyłających sygnały o rozdzielczościach do 4K60 pracujących w standardzie Gigabitowej sieci Ethernet bądź pełniący funkcję matrycy sygnałowej zaawansowany procesor graficzny, umożliwiający stworzenie wielu ‘layoutów’– dowolnie rozmieszczonych okienek różnych źródeł obrazu na Videowall’u czy ekranie LED.
    Wszystkie elementy systemu w Control Room połączone są zintegrowanym systemem sterowania zapewniając kontrolę z poziomu intuicyjnej i ergonomicznej aplikacji graficznej stołowego panelu dotykowego lub - w przypadku najbardziej rozbudowanej funkcjonalności – uzupełnione o pulpity sterujące, kontrolery kamer PTZ, itp. zlokalizowane w przylegającym do Control Room pomieszczeniu operatora.

  • Systemy typu wayfinding

    Systemy wayfinding, czyli wizualne systemy wskazywania drogi, pełnią kluczową rolę w przestrzeniach użyteczności publicznej, takich jak lotniska, dworce, urzędy czy galerie handlowe, są także nieodzownym wyposażeniem muzeów, uczelni, centrów nauki, kin i teatrów, a w ostatnim czasie stały się również pożądanym udogodnieniem w dużych biurowcach oraz hotelach. Rozmieszczone w strategicznych punktach przestrzeni monitory interaktywne, korespondujące stylistycznie z oznaczeniami analogowymi i zawierające elementy identyfikacji wizualnej przestrzeni (np. logo instytucji), pozwalają gościom w łatwy i intuicyjny sposób odnaleźć drogę do poszukiwanego miejsca, a także zdobyć dodatkowe informacje, np. godziny otwarcia sklepu, program wykładów danego dnia czy godziny odjazdu pociągów. W biurowcu system wayfinding można zintegrować z systemem rezerwacji sal, aby poza wskazówkami dotarcia do danego pokoju, można było jednocześnie wyświetlić informacje o stanie jego zajętości przez resztę dnia oraz zarezerwować na zbliżające się spotkanie.
    W czasie bezczynności monitory systemu wayfinding mogą wyświetlać plansze reklamowe Digital Signage.

  • Systemy Rezerwacji Sal

    W dzisiejszych czasach równie ważne co posiadanie przestrzeni konferencyjnych, jest zarządzanie ich zasobami. System rezerwacji sal to narzędzie, które pozwoli na sprawdzenie zajętości pomieszczeń oraz ich zarezerwowanie z poziomu popularnych aplikacji typu kalendarz, takich jak: Microsoft Exchange, Microsoft Office 365, Google Calendar, G Suite, IBM/Lotus Domino 8.5.3 – 9.x, IBM Domino/SmartCloud czy NFS Rendevous. Eleganckie panele lub wskaźniki, zawieszone przy wejściu do każdej z sal, pozwolą na błyskawiczną ocenę ich zajętości bez zakłócania przebiegu spotkań. Dodatkowo, na panelach wyświetlane są informacje o uczestnikach, czasie trwania czy tematyce spotkania, z ich poziomu możliwe jest również zarezerwowanie sali, a zaawansowane menu może umożliwić potwierdzenie obecności, przedłużenie spotkania czy też skrócenie dokonanej rezerwacji. Zastosowanie czujnika obecności w sali pozwala na zwolnienie jej rezerwacji w przypadku niestawienia się uczestników spotkania. Wygląd panelu dostosować można do estetyki biura, zmieniając jego layout czy zdjęcie w tle. System rezerwacji sal rozbudować można także o funkcjonalności takie jak sygnalizacja dźwiękowa informująca o zbliżającym się końcu spotkania czy możliwość wyszukiwania sal na podstawie ich wyposażenia. Szczególnie przydatnym rozwiązaniem jest raportowanie i analiza danych o wykorzystaniu poszczególnych sal, pozwalające nie tylko na ocenę, czy liczba sal konferencyjnych w biurze jest wystarczająca, ale także na oszacowanie, jakiego typu wyposażenie jest w nich niezbędne, a które praktycznie nie wykorzystywane.

  • Systemy Rezerwacji Biurek

    System rezerwacji biurek to innowacyjne rozwiązanie, które w czasach, gdy praca zdalna staje się w wielu firmach standardem, pozwala na ograniczenie powierzchni biura, a co za tym idzie, kosztów jego utrzymania.
    System rezerwacji biurek bazuje oprogramowaniu dostępnym dla każdego pracownika. Osoba chcąca zarezerwować sobie stanowisko, wchodzi w aplikację na swoim telefonie, na planie biura wybiera wolne w danym momencie biurko i je rezerwuje. Mapa biura dostępna w aplikacji pokazuje status zajętości biurka oraz kto i w jakim terminie je zajmuje. System współpracuje z aplikacjami takimi jak Microsoft Office 365, Accruent EMS, Intel Unite, Robin, Cloudbooking, NFS Rendevous, a także z aplikacją OfficeMaps.
    Dodatkowo istnieje możliwość instalacji przy biurkach paneli dotykowych ze zintegrowanym znacznikiem LED, którego kolorystykę można zaprogramować dowolnie – poza tradycyjnymi statusami wolne/zajęte, można stworzyć statusy dodatkowe, np. oczekujące na czyszczenie, wyłączone z użytku.
    . Możliwa jest rozbudowa systemu o konieczność potwierdzenia odbioru rezerwacji przy pomocy pracowniczej karty RF ID (technologie HID Prox, HID iClass, Mifare, Desfire) lub po zbliżeniu telefonu pracownika obsługującego technologię NFC.

    na niewielkich panelach dotykowych ze zintegrowanym znacznikiem LED, którego kolorystykę można zaprogramować dowolnie – poza tradycyjnymi statusami wolne/zajęte, można stworzyć statusy dodatkowe, np. oczekujące na czyszczenie, wyłączone z użytku. Pracownik po przybyciu do firmy znajduje wolne biurko i zajmuje je na wybraną ilość czasu lub rezerwuje wybrane biurko zdalnie - system współpracuje z aplikacjami takimi jak Microsoft Office 365, Accruent EMS, Intel Unite, Robin, Cloudbooking, NFS Rendevous, a także z aplikacją OfficeMaps, które pozwoli wyświetlić interaktywną mapę biura informacją o zajętości biurek. Poza statusem biurka, system pozwala na wyświetlenie na panelu informacji kto je zajmuje oraz kiedy planowane jest jego zwolnienie. Możliwa jest rozbudowa systemu o konieczność potwierdzenia odbioru rezerwacji przy pomocy pracowniczej karty RF ID (technologie HID Prox, HID iClass, Mifare, Desfire) lub po zbliżeniu telefonu pracownika obsługującego technologię NFC.

  • Systemy dyskusyjne i tłumaczeń symultanicznych

    W centrach kongresowych i w salach, gdzie odbywają się obrady czy liczne konferencje, standardem jest system dyskusyjny z możliwością rozbudowy o system tłumaczeń symultanicznych dla spotkań, które odbywają się w międzynarodowym gronie. Tego typu rozwiązania umożliwiają sprawne i komfortowe przeprowadzanie dyskusji, pozwalają na utrzymanie porządku obrad, zgłaszanie się uczestników chętnych do zabrania głosu, udzielanie i odbieranie głosu prelegentom przez przewodniczącego, ustalanie czasu debaty, organizacje głosowań a przede wszystkim zapewniają odpowiednią zrozumiałość przekazu wypowiedzi wszystkich uczestników spotkania. Na system dyskusyjny i tłumaczeń symultanicznych składają się pulpity delegatów, pulpit(y) przewodniczącego, pulpit(y) tłumaczy symultanicznych, przenośne odbiorniki ze słuchawkami oraz wyposażenie centralne, urządzenia nadawcze i peryferia, takie jak system podglądu i rejestracji obrazu, rejestracja dźwięku, systemy prezentacji obrazu (np. wyników głosowania) itp. Identyfikacja i autoryzacja uczestników może odbywać się za pomocą kart RFID, które uczestnicy sesji muszą umieszczać w pulpicie, aby uzyskać możliwość oddawania głosów w głosowaniach. Korzystamy z rozwiązań wyznaczających standardy na rynku i szeroko akceptowalnych, co jest szczególnie istotne w przypadku tłumaczeń symultanicznych, gdzie często wymagany jest sprzęt spełniający najnowsze normy EN-ISO 22259:2019 i EN-ISO 20109:2016.

  • Systemy wyświetlania wielkoformatowego typu wideowall i ściany LED

    W dzisiejszych czasach potrzeba wykreowania wielkoformatowego obrazu dotyczy bardzo wielu przestrzeni o różnych zastosowaniach. Może to być zarówno przestrzeń wystawiennicza, reprezentacyjna jak np. hol wejściowy obiektu, czy elewacja zewnętrzna, ale także większa sala konferencyjna, audytoryjna, widowiskowa, czy pomieszczenie kontrolne. Każdy przypadek stawia nieco inne wymagania w zakresie parametrów wyświetlanego obrazu, efektu wizualnego oraz zarządzania obrazem.

    Wciąż dużym powodzeniem cieszą się ekrany typu video wall. Jest to nic innego jak wyświetlacz złożony z monitorów (najczęściej LCD) z ultra-cienkimi ramkami, inaczej nazywanych monitorami bezszwowymi. Aktualnie produkowane są już monitory z ramkami o szerokości poniżej 1mm, co sprawia że pomimo iż łączenia wciąż są widoczne, to wrażenia z oglądania są bardzo dobre. W zależności od potrzeb na ścianie wideo możliwe jest wyświetlenie jednego dużego obrazu lub wielu z różnych źródeł. W przypadku mniejszych ścian często wystarczające jest zastosowanie pojedynczego źródła obrazu jak komputer, czy player oraz zastosowanie połączenia monitorów typu daisy chain. Większe ściany złożone z wielu monitorów, które wymagają wyższych rozdzielczości i dużej swobody w wyświetlaniu kilku obrazów jednocześnie potrzebują zastosowania tzw. kontrolera ściany wideo. Projektując ekrany typu video wall zawsze dążymy do optymalizacji w zależności od typu obiektu oraz potrzeb, zarówno w zakresie parametrów samych monitorów, jak i źródeł oraz przetwarzania sygnału.

    Drugą technologią pozwalającą na stworzenie wielkoformatowego obrazu są ekrany LED. Składają się one z modułów (kabinetów) złożonych z diod elektroluminescencyjnych o niewielkich rozmiarach. Biorąc pod uwagę zalety tego typu ekranów, nie dziwi że zyskują coraz większą popularność i bardzo często zastępują ściany wideo, ale także projekcje. Najistotniejsze zalety w porównaniu z tradycyjnymi monitorami LCD to bez wątpienia wysoka jasność (nie potrzeba dodatkowego podświetlenia, diody same emitują światło), poziom czerni, brak ramek i widocznych podziałów pomiędzy poszczególnymi modułami, bardzo duża swoboda w zakresie formatu i kształtu ekranu, długa żywotność diody (ok. 100 tys. godzin), a także łatwość serwisowania (wystarczy wymienić uszkodzony fragment i zajmuje to kilka minut). Bardzo ważnym aspektem przy doborze ekranu LED jest odpowiedni do instalacji pixel pitch, czyli odległość pomiędzy diodami tego samego koloru. Doboru dokonuje się na podstawie odległość obserwatora od ekranu, a także wyświetlanych treści. Technologia LED, poza typowymi ekranami wielkoformatowymi na płaskich ścianach, pozwala także na uzyskanie mniej powszechnych, ale spektakularnych instalacji. Możliwe jest m.in. wykreowanie obrazu na zakrzywionych powierzchniach. Siatki oraz folie LED dają również możliwość stworzenia transparentnego ekranu, np. na przeszklonej zewnętrznej elewacji obiektu, co daje bardzo efektowny, przyciągający wzrok efekt.

  • Oświetlenie efektowe/sceniczne

    Organizując różnego rodzaju wydarzenia w takich dziedzinach aktywności jak kultura, rozrywka czy duże konferencje, należy szczególną uwagę zwrócić na rozwiązania z zakresu oświetlenia efektowego i scenicznego. Obok kluczowego systemu nagłośnienia, to właśnie oświetlenie w największym stopniu wpływa na subiektywny odbiór spektaklu, koncertu lub prezentacji decydując o ich stronie wizualnej, buduje klimat wydarzenia, współtworzy scenografię, czy nawet bierze udział w akcji, jeśli jest odpowiednio zsynchronizowane z wydarzeniami scenicznymi. Dobrze dobrane i skonfigurowane systemy oświetleniowe pomagają realizować najbardziej kreatywne przedsięwzięcia i nie mogą ograniczać realizatorów, reżyserów czy scenografów. Stojąc przed tego typu wyzwaniami, budując tak zaawansowane systemy, bardzo często musimy pomyśleć jeszcze o scenariuszu, w którym użytkownik potrzebuje wysterować system w sposób prosty, tj. niewymagający obsługi technicznej i nieodciągający jego uwagi od prezentacji. Taki tryb działania doskonale sprawdza się podczas organizacji różnego rodzaju konferencji, gdzie do dyspozycji prelegenta oddajemy panel dotykowy i kilka przycisków uruchamiających uprzednio skonfigurowane przez nas sceny oświetleniowe. Wreszcie mając na uwadze ograniczenia budżetowe lub architektoniczne staramy się planować system przyłączy, krosownic i okablowania nadmiarowego umożliwiający łatwą rozbudowę systemu, oddając w ten sposób użytkownikowi systemy oświetleniowe gotowe na każdy scenariusz.
    Dobrze zaprojektowany i skonfigurowany park oświetleniowy to przede wszystkich rozwiązania różnorodne, energooszczędne i niezawodne. Konfigurując systemy oświetleniowe bazujemy najczęściej na technologii LEDowej, wciąż jednak bardzo chętnie sięgając po lubiane i cenione źródła konwencjonalne. W ramach możliwości sięgamy po urządzenia automatyczne, umożliwiające kreowanie dynamicznych scen świetlnych. Do uzyskania efektów światła w przestrzeni korzystamy z wytwornic mgły typu hazer. Sterowanie oprawami oświetleniowymi odbywa się poprzez protokół DMX 512 generowany z konsolety oświetleniowej (pełna funkcjonalność) oraz z poziomu interfejsów dotykowych/klawiatur systemu zintegrowanego sterowania (wywoływanie gotowych scen).

  • Oświetlenie ekspozycyjne

    Szczególnie ważnym elementem wszelkich przestrzeni ekspozycyjnych jest oświetlenie. Podkreśla ono charakter danej przestrzeni, czy elementu wystawienniczego, pozwala wyeksponować dany element/detal, a także wspomaga nawigację w przestrzeni. Odpowiedni projekt oświetlenia ekspozycyjnego to taki, w którym zachowana została równowaga pomiędzy pożądaną atmosferą i charakterem danej przestrzeni, dobrą widocznością/czytelnością, ale także minimalnym wpływem na eksponaty wrażliwe na światło.
    Oprawy na ekspozycji charakteryzują się wysokim współczynnikiem oddawania barw Ra>90, oraz niską tolerancją chromatyczności początkowej MacAdam 2 lub 3. Oprawy oświetleniowe dobierane są w taki sposób aby podkreślić walory architektoniczne przestrzeni wystawienniczej, oraz żeby zaakcentować poszczególne elementy wystawy w sposób zgodny z kompleksową wizją architektoniczną.
    Montaż opraw odbywa się za pomocą szynoprzewodów zwieszanych na linkach stalowych. Tego typu rozwiązanie pozwala na dużą elastyczność pozycjonowania źródeł światła i dopasowywanie do ewentualnych późniejszych zmian na wystawie.
    Sterowanie oświetleniem w przestrzeniach ekspozycyjnych najczęściej realizujemy poprzez protokoły DALI oraz DMX. Daje to dużą elastyczność w sterowaniu poszczególnymi oprawami, a także umożliwia zaprogramowanie dynamicznych scen świetlnych, które mogą być skorelowane z pozostałym wyposażeniem obiektu.

  • Adaptacja i izolacyjność akustyczna pomieszczeń

    Niezależnie od inwestycji, kwestie związane z akustyką i izolacyjnością na obiekcie, stały się jednymi z absolutnie podstawowych do rozważenia w procesie projektowania i realizacji. Sale koncertowe czy kinowe od zawsze wymagały wnętrz o precyzyjnie określonych właściwości akustycznych i odpowiedniej izolacyjności przegród budowlanych. To właśnie w przypadku sal koncertowych czy widowiskowych najczęściej korzystamy z narzędzi do symulowania systemu elektroakustycznego i modelowania akustyki pomieszczeń, gdzie przy pomocy takich narzędzi jak pakiet EASE planujemy rozkład poziomu ciśnienia akustycznego, czas pogłosu, klarowność, zrozumiałość mowy itd. Jednak chcąc zapewnić komfort akustyczny gościom hotelowym, uczestnikom konferencji, zwiedzającym muzea czy pracownikom biurowym, należy zwracać uwagę na kwestie akustyki i izolacyjności w zasadzie w przypadku każdej nowej inwestycji. Rozwój tej dziedziny wiedzy przyspieszyło rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 14 listopada 2017 r., gdzie powołano normę PN-B-02151-04, która określa warunki pogłosowe we wnętrzach budynków zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej oraz wymagania odnoszące się do zrozumiałości mowy w pomieszczeniach przeznaczonych do komunikacji słownej. W przypadku biurowców proces certyfikacji obiektu w systemach BREEAM i LEED wymusza na projektantach budynkowych uwzględnienie również kwestii związanych z akustyką pomieszczeń i izolacyjnością.
    W zakresie akustyki wnętrz i budowlanej służymy wsparciem na każdym etapie inwestycji, począwszy od pierwszych konsultacji czy pomiarów, przez tworzenie kompleksowych operatów akustycznych i symulacji, kończąc na etapie realizacji, gdzie wdrażamy na obiekcie stosowne rozwiązania wbudowując m.in. materiały kształtujące akustykę wnętrz takie jak okładziny ścienne/sufitowe, panele pochłaniające/rozpraszające itd.

Pokoje do wideospotkań, wideosprzedaży i wideoszkoleń

Dowiedz się więcej

Blog A+V

Czytaj więcej

Proces

  1. Doradztwo

    Nasz zespół doradców pomoże Ci znaleźć rozwiązanie odpowiednie dla Twojego biura. Podpowiedzą jak najlepiej przeprowadzić proces przygotowań do inwestycji.

  2. Projektowanie

    Posiadając własne biuro projektowe, jesteśmy w stanie przypisać Twojej inwestycji dedykowaną osobę, której zadaniem będzie przeprowadzenie procesu projektowania w najbardziej efektywny sposób.

  3. Wdrożenie

    Kierownicy kontraktu to doświadczeni specjaliści. Sprawią, aby prace przebiegały zgodnie z harmonogramem i należytą jakością wykonania.

  4. Utrzymanie i serwis

    Jesteśmy w stanie zapewnić sprawne funkcjonowanie systemu w Twojej firmie. Nasi pracownicy serwisu przeszli szereg szkoleń, aby szybko diagnozować i naprawiać usterki.

 

Dodatkowo oferujemy atrakcyjne formy finansowania inwestycji.

Dowiedz się więcej o naszym procesie pracy i finansowaniu.

Microsoft SurfaeHub w Relativity
W zakresie realizowanych przez nas usług wyposażenia multimedialnego sal spotkań, sal szkoleniowych, kantyn, recepcji i przestrzeni typu Town-hall znajduje się adaptacja akustyczna, nowoczesne systemy prezentacji dźwięku i obrazu, systemy wideokonferencyjne, a także systemy rezerwacji sal i Digital Signage.
onepage_muzea@2x

Pobierz ofertę A+V

DownloadPobierz PDF

Interesuje cię współpraca z nami?

Napisz lub zadzwoń.