A + V

Wyzwanie

Savills to globalna spółka działająca w sektorze obrotu nieruchomościami. Ponad stuletnie doświadczenie, wiedza ekspercka oraz najwyższy standard obsługi klienta sprawiły, że z małego rodzinnego biznesu przeobraziła się w jedną z największych firm z branży, działającą niemal na całym świecie. Przygotowując projekt systemów AV przestrzeni biurowej w budynku Q22 w Warszawie mieliśmy świadomość wysokich wymagań klienta oraz faktu, że siedziba firmy zajmującej się między innymi obrotem powierzchniami biurowymi jest jej najlepszą wizytówką. Wyzwaniem dla nas było więc stworzenie nowoczesnej infrastruktury audiowizualnej wspierającej działania pracowników oraz robiącej wrażenie na kontrahentach. Mimo wysoko postawionej poprzeczki, profesjonalizm Klienta sprawił, że praca dla niego była czystą przyjemnością.

Opis systemu

Zależało nam na tym, aby w nowej siedzibie firmy stworzyć miejsce idealne dla nowoczesnego biznesu we wszystkich jego odsłonach – od pracy biurowej i konferencji biznesowych, przez nieformalne spotkania z klientami, kończąc na imprezach firmowych i przestrzeni dedykowanej relaksowi. W tym celu musieliśmy zaprojektować inteligentną przestrzeń, dotrzymującą kroku tempu pracy w firmie.

 

Obejmuje ona łącznie osiem różnej wielkości salek spotkań i sal konferencyjnych, a także recepcję i poczekalnię, które wyposażyliśmy w monitory Sony gwarantujące najwyższą jakoś obrazu. Sale konferencyjne zostały wyposażone w przyłącza stołowe Crestron z retraktorami , których zadaniem jest automatyczne zwijanie kabli do przyłączy po zakończonej prezentacji. Dodatkowo w gabinecie prezesa oraz whisky roomie znalazł się system AirMedia AM 101 marki Crestron, pozwalający na bezprzewodową obsługę prezentacji. Dzięki automatycznemu połączeniu oraz konfiguracji z laptopem pozwala on zminimalizować do minimum czas na przygotowanie prezentacji. Dodatkowo w głównej sali konferencyjnej znalazł się 75” monitor dotykowy oraz system sterowania z panelu w formie iPada w stacji dokującej. W projekcie przewidzieliśmy również możliwość połączenia głównych sal konferencyjnych w jedno duże pomieszczenie, mieszczące około 24 osób. Jest to możliwe dzięki systemowi przełączającemu DMPS oraz czujnikowi podziału sali, który reaguje na złożenie ściany działowej i automatycznie integruje system AV dla obu pomieszczeń. W przestrzeni dzielonej wykorzystano nagłośnienie dwustrefowe, pozwalające na pracę w systemie łączonym lub oddzielnym. Wszystkie sale konferencyjne zostały wyposażone w system rezerwacji sal konferencyjnych obsługiwany poprzez panele dotykowe Crestron zamontowane przy drzwiach.

 

Równie ważna jak pomieszczenia konferencyjne była dla Inwestora elastyczna przestrzeń networkingu, zmieniająca swój charakter wraz z aktualnymi potrzebami pracowników. Na co dzień przeznaczona do pracy, może szybko przeobrazić się w miejsce firmowych eventów. Jest to możliwe nie tylko dzięki składanej ścianie pozwalające połączyć tę strefę z częścią jadalną, ale także dzięki nowoczesnemu systemowi audio video. Doskonałej jakości prezentacje zapewnia projektor Sony rzutujący obraz na ekran firmy Kauber wysuwany z sufitu oraz nagłośnienie Crestron. Wszelkie przyłącza HDMI schowane są w eleganckiej szafie.

Efekt

Doskonale zdajemy sobie sprawę jak ważna dla funkcjonowania firmy jest odpowiednia przestrzeń. Sami wiemy najlepiej, że czasami aby dostać od zespołu to, co w nim najlepsze, wystarczy dać mu odpowiednie narzędzia. Choć wsparcie tak dużej firmy nigdy nie jest łatwym zadaniem, sprostaliśmy mu na piątkę z plusem.