A + V

Dlaczego warto zainwestować w SLA? Service Level Agreement w branży audiowizualnej

2022 | czerwiec

Dlaczego warto zainwestować w SLA? Service Level Agreement w branży audiowizualnej

Organizacje takie jak korporacje, hotele, uczelnie, czy muzea, aby funkcjonować jak najefektywniej, muszą posiadać niezawodną infrastrukturę audiowizualną. Stabilność systemu i zapewnienie jego poprawnej pracy w każdych okolicznościach jest kluczowe. Niezbędne jest posiadanie dodatkowego wsparcia technicznego, które będzie w stanie zareagować w nagłych sytuacjach i szybko przywróci sprawność systemu. Jednak zatrudnienie dedykowanej osoby, która będzie czuwała nad technologią i będzie w stanie szybko zareagować w razie awarii, jest bardzo drogie i wymaga zaangażowania innych departamentów oraz szerszej wiedzy technicznej.

W tej sytuacji rozwiązaniem jest przystąpienie do programy obsługi serwisowej i podpisanie Service Level Agreement (SLA) z integratorem AV. Jeszcze do niedawna umowa ta była najczęściej używana w branży IT, głównie w teleinformatyce. Dziś zyskuje popularność w branży audiowizualnej.

Czym jest i jakie korzyści niesie za sobą SLA?

Czym jest Service Level Agreement (SLA)?

SLA (czyli z angielskiego Service Level Agreement) jest rodzajem umowy, która w sposób szczegółowy określa poziom, warunki oraz parametry techniczne świadczonych usług. Jest uznawana za nowatorskie podejście do biznesu, które uwzględnia ustalone ogólne założenia i wytyczne współpracy między firmą a klientem. W branży AV, celem tej formy umowy serwisowej jest zapewnienie gwarancji usunięcia problemu i przywrócenia poprawnego działania systemu w możliwie najkrótszym czasie.

Co powinna zawierać umowa SLA?

Zakres umowy jest uzależniony głównie od branży, prowadzonej działalności oraz potrzeb klienta. Zapisy SLA dają klientowi potwierdzenie, że zlecone usługi będą realizowane zgodnie z wymaganiami biznesowym oraz z odpowiednią szybkością.
Umowa SLA dotycząca systemów audiowizualnych i multimedialnych powinna zawierać:

  • spis pomieszczeń i urządzeń, które są objęte umową SLA
  • gwarantowany czas przywrócenia sprawności systemu
  • czas reakcji na zgłoszenie oraz sposób jego przyjęcia i obsługi
  • lista urządzeń zastępczych, które zapewnia usługodawca
  • ilość przeglądów technicznych w ramach umowy

Jakie korzyści niesie za sobą umowa SLA?

Główną korzyścią wynikającą z umowy SLA jest dostęp do szybkiego wsparcia technicznego i przywrócenie sprawności systemu w określonym czasie – nawet w ciągu 24 godzin! Oznacza to, że Twoje sale spotkań nie będą stały puste z powodu awarii. Dla korporacji, to zachowanie efektywności pracy biura i poszczególnych zespołów, a w przypadku branży hotelowej i muzealnej – zachowanie płynności w wynajmie sal i ruchu zwiedzających, które są podstawowymi wymaganiami operacyjnymi takich organizacji.

Dodatkowo, w ramach tej umowy serwisowej, nie ma konieczności angażowania własnych pracowników z różnych działów (office management, facility management, IT etc.) w proces diagnostyki usterek, przygotowywania urządzeń do wysyłki w ramach gwarancji producenta, oraz poszukiwania wsparcia „ad-hoc” w przypadku awarii. Organizacja samodzielnie zajmująca się serwisem posiadanych urządzeń AV, aby zachować tak wysoki poziom usług serwisowych, musiałaby zatrudniać dedykowanego pracownika na pełen etat – co oznacza znaczny wzrost kosztów.

Jak wygląda realizacja zapisów umowy SLA w A+V?

Oferując usługę SLA posiadamy magazyn urządzeń zamiennych, stosujemy odpowiednie procedury oraz utrzymujemy stosowną strukturę wewnątrz naszej organizacji, aby nasi klienci mieli dedykowany zespół ekspertów gotowy spełnić wymagania terminowe ich SLA. W A+V jesteśmy przygotowani na zapewnienie naszym klientom jak najlepszej obsługi.

Usługa SLA w A+V zawiera:

  • kontakt serwisowy 7 dni w tygodniu,
  • gwarancję reakcji i naprawy w krótkim czasie lub urządzenie zastępcze,
  • magazyn urządzeń zamiennych i zastępczych,
  • zdalny nadzór, rozwiązywanie problemów i usuwanie awarii z wykorzystaniem oprogramowania AeroAdmin,
  • wsparcie telefoniczne,
  • obsługę zdarzeń na miejscu,
  • dostęp do historii napraw.

Aby sprostać wymaganiom Twojego biznesu, opracowaliśmy 4 warianty usługi SLA: Platinum, Gold, Silver, Bronze.

Umowy SLA, dzięki jasnym i konkretnym zapisom przynoszą korzyści obu stronom, a wymagania stawiane usługodawcy można w łatwy sposób zweryfikować. Ty będziesz mieć pewność, że Twój biznes jest bezpieczny, a dostawca zadba o wywiązanie się z umowy.

Masz pytania? Potrzebujesz rady przy wyborze odpowiedniego pakietu? Chętnie pomożemy!

Napisz: serwis@aplusv.pl lub zadzwoń: +48 71 715 62 21.