A + V

Wyzwanie

Plac Unii to wielofunkcyjny budynek, który od 2013 wpisuje się w krajobraz Warszawy. Znajduje się w nim galeria handlowa oraz 43 tys. mkw. powierzchni biurowej. Po 7 latach funkcjonowania obiektu właściciel postanowił dokonać modernizacji i przygotować dla najemców dodatkowe 5 tys. mkw. nowoczesnej i ekologicznej powierzchni biurowej.

We współpracy z CBRE i Forbis zbudowaliśmy showroom przykładowego biura. Jego celem było pokazanie potencjalnym najemcom, w jaki sposób można wykorzystać powstającą przestrzeń.

Głównym wyzwaniem, jakie towarzyszyło projektowaniu i budowie showroomu, było dostosowanie powierzchni biurowej do wymagań ery post-COVID. Nasze zadanie polegało więc na stworzeniu biura, w którym dotyk jest ograniczony, dystans bezpieczny, a pracownicy i klienci mogą korzystać z wysokiej jakości wideokonferencji.

Opis rozwiązań

Showroom został podzielony na 3 strefy: konferencyjną, do pracy przy biurku oraz strefy dla klientów.

SALA KONFERENCYJNA
Przestrzeń konferencyjna została stworzona w standardzie ONLINE: Microsoft Teams Room. Wyposażyliśmy ją w monitor, przyłącze stołowe typu mediaport, panel rezerwacji sali i czujnik obecności.

Pracownicy mogą rezerwować salę z poziomu telefonu komórkowego, komputera, swojego kalendarza oraz panelu dotykowego, który jest umieszczony przed salą. Ta ostatnia opcja służy do rezerwacji sali ad-hoc. Nazwy spotkań od razu pojawiają się w harmonogramie na panelu rezerwacji sali. Kolor podświetlenia panelu dotykowego informuje natomiast o zajętości sali. Czerwony oznacza salę zajętą, a zielony wolną.

Inną interesującą funkcją jest automatyka sali. Gdy czujnik obecności wykrywa uczestników spotkania, automatycznie włącza monitor. Po ich wyjściu – automatycznie wyłącza system. W przyszłości podobny mechanizm będzie można zastosować w przypadku oświetlenia. Dzięki takiemu rozwiązaniu nie ma potrzeby dotykania przycisków aby uruchomić system, co było jednym z wymagań dostosowania biura do wymagań ery post-COVID.

Do spotkania wideo można dołączyć po naciśnięciu jednego przycisku – „Dołącz do spotkania”. Jest on widoczny na ekranie panelu dotykowego systemu wideokonferencyjnego, który służy także do sterowania wideospotkaniem aplikacji Microsoft Teams Room. Z poziomu panelu dotykowego można również sterować oświetleniem, poziomem głośności i innymi funkcjonalnościami pomieszczenia.

Zadbaliśmy także o praktyczne ułatwienia dla użytkowników biura. Przykładowo: dzięki specjalnemu mediaportowi kabel wideo jest automatycznie wciągany i zwijany wewnątrz przyłącza. To niepozorne rozwiązanie jest niezwykle wygodne oraz ułatwia utrzymanie ładu i porządku na co dzień.

STREFA PRACY PRZY BIURKU
W przestrzeniach dostosowanych do systemu pracy hybrydowej, częstym rozwiązaniem jest wyposażenie biura w mniejszą ilość biurek niż jest zatrudnionych pracowników. System rezerwacji biurek jest niezbędnym narzędziem do zarządzania stanowiskami pracy oraz zapewnienia odpowiedniego dystansu. Przy biurku znajduje się znacznik LED, który sygnalizuje status zajętości. Światło czerwone to biurko zajęte, zielone oznacza biurko wolne i dostępne w rezerwacji. Biorąc pod uwagę dostosowanie biura do wymagań post-COVID dodano oznaczenie fioletowe – biurko wymaga dezynfekcji lub sprzątania.

Rezerwacji Można dokonać na dwa sposoby. Po pierwsze z poziomu aplikacji mobilnej, w której widoczny jest plan biura i poszczególne biurka, wraz ze statusem zajętości. Inną metodą jest sczytanie w aplikacji kodu QR, znajdującego się na blacie biurka.

STREFA DLA KLIENTÓW
Przygotowaliśmy system informacji wizualnej Digital Signage. Na monitorze pojawiają się plansze z dynamicznym kontentem systemu informacyjnego. Wyświetla się tam aktualna – pobierana z serwisu pogodowego – prognoza pogody, kursy walut, prezentacja oferty najemcy oraz plan biura.

W tej przestrzeni znalazł się także monitor do przeprowadzania prezentacji bezprzewodowych, wraz z służącym do tego urządzeniem Crestron Airmedia. Ekran daje możliwość wyświetlania zapętlonych prezentacji oraz prezentowania treści klientom z dowolnego komputera podłączonego do sieci wi-fi showroomu.

Efekt

Wyposażając showroom w Placu Unii, wzięliśmy pod uwagę wymagania funkcjonalne, jakim sprostać powinny przestrzenie biurowe ery post-COVID. Rezerwacja sali konferencyjnej oraz biurek możliwa jest z poziomu telefonu pracownika. W prezentowanym biurze dostępna jest funkcja bezprzewodowej prezentacji obrazu i dźwięku, a systemy wideokonferencyjne zainstalowane w salach konferencyjnych zapewniają szybką i intuicyjną platformę komunikacji cyfrowej w obrębie całej organizacji.

Wspomniane funkcje stają się niezbędnym elementem w każdej nowoczesnej przestrzeni biurowej. Jednocześnie zwiększają poczucie bezpieczeństwa, ułatwiają zdalną komunikację i wspierają bezpieczny powrót pracowników do biur.