2019 Wrocław
Kilkanaście lat w branży AV nauczyło nas tworzyć projekty skrojone na miarę potrzeb naszych klientów. Wiedząc, jakie cele chcą osiągnąć oraz jakie problemy muszą wyeliminować wdrażamy systemy, które pomagają im usprawnić funkcjonowanie firmy. Projekt nowej siedziby A+V był dla nas szczególny pod każdym względem – musieliśmy spojrzeć krytycznym okiem na własną organizację i określić kluczowe funkcje, jakie powinno spełniać nasze nowe biuro. Wyzwanie stanowiło stworzenie przestrzeni spełniającej określone zadania, ale także dostosowanej do naszego rytmu pracy. Jest tu miejsce do pracy dla osób spoza Wrocławia i dla gości, miejsce do działania i do odpoczynku, do szkoleń i nieformalnych spotkań, do pracy w grupie i w pojedynkę.
W lobby, pełniącym również funkcję town hallu, znajduje się monitor, na którym wyświetlane są treści przeznaczone dla klientów i pracowników. Oprócz contentu wizerunkowego umieszczane są na nim wiadomości, pogoda, kursy walut oraz ogłoszenia, w zależności od aktualnych potrzeb. Na zarządzanie treścią z poziomu recepcji pozwala intuicyjna aplikacja. W suficie zamontowano dwudrożne nagłośnienie firmy Crestron, zarówno zwieszanie jak i wpuszczane w wyspę sufitową. Subwoofer umieszczony w suficie zapewnia pełne pasmo i wspaniałe brzmienie. Dodatkowo umieszczony na windzie projektor laserowy Sony wyświetla obraz na wielkoformatowym ekranie, używanym podczas firmowych spotkań. Na ich potrzeby zamontowano oświetlenie sceniczne w standardzie DMX umożliwiające podświetlenie prezentera czy też ustawienie kolorowych scen. Znajduje się tu także hot desk, pozwalający na szybkie spotkania ad hoc i spontaniczne burze mózgów. Podczas planowania biura uwzględniliśmy również miejsce do pracy dla naszych gości oraz odwiedzających firmę pracowników z naszych oddziałów. Znalazło się ono w lobby, jednak dla komfortu pracy odseparowano je od reszty pomieszczenia lockerami i gęstą roślinnością. Z uwagi na różne przeznaczenie poszczególnych stref każda z nich posiada oddzielne oświetlenie sterowane za pomocą panelu Crestron w recepcji lub z poziomu aplikacji zainstalowanych na telefonach pracowników.
Sercem firmy jest niewątpliwie tętniący życiem open space. To tutaj w skupieniu pracują nasi specjaliści. Wspólna przestrzeń została podzielona na działy za pomocą mebli i roślinności pełniących wspólnie rolę ekranów akustycznych. W przestrzeni działu projektów umieszczono 65” tablicę interaktywną, która usprawnia wspólną pracę nad projektami. Pozwala ona na nanoszenie komentarzy na prezentacjach i rysunkach jak również spisywanie ciekawych pomysłów, które następnie mogą być przesyłane do reszty zespołu czy współpracowników. W przestrzeni tej znajduje się również kącik z kanapą i książkami, oddzielony od reszty biura panelami akustycznymi. Jest to miejsce, w którym można odbyć mniej formalne spotkanie, rozmowę telefoniczną lub po prostu się zrelaksować.
W centralnej części biura, przy strefie klienckiej oraz wzdłuż open space’u w strefie pracowniczej znajdują się sale konferencyjne różnej wielkości i wyposażone w taki sposób, aby w tym samym czasie w firmie mogły odbywać się różne spotkania – zebrania i szkolenia w dużych grupach, mniejsze spotkania oraz wideokonferencje i telekonferencje. Na co dzień małe sale pełnią również funkcję miejsc do pracy w skupieniu. Główna, dzielona sala konferencyjna, po usunięciu akustycznej ścianki działowej wykorzystywana jest przede wszystkim do szkoleń i dużych prezentacji. Znajduje się w niej 107” ekran, na którym wyświetlany jest obraz z projektora umieszczonego na windzie zainstalowanej pod sufitem. W zależności od potrzeb salę można podzielić również na 2 mniejsze sale konferencyjne rozkładając dźwiękoszczelną ścianę działową będącą jednocześnie wielką tablicą suchościeralną, po której można pisać markerami. Każda z sal po podziale wyposażona jest w wielkoformatowy monitor 75”. Pod monitorem zostało zainstalowane urządzenie wielofunkcyjne typu „wszystko w jednym” wyposażone w kamerę z szerokim polem widzenia 135 stopni, matrycę mikrofonową i głośnik. Po podłączeniu kabla USB znajdującego się w przyłączu do przenośnego laptopa z zainstalowanym dowolnym oprogramowaniem wideokonferencyjnym (MS Teams, Skype for Business, Zoom, i inne) urządzenie wielofunkcyjne przejmuje rolę kamery, głośnika i mikrofonu znajdującego się w komputerze przenośnym zapewniając uzyskanie zrozumiałej komunikacji i wyraźnego dźwięku mowy. Znajdująca się w zestawie wideokonferencyjnym kamera z opcją zoomu umożliwia przesłanie obrazu zarówno całej sali, jak i prelegenta. Nagłośnienie realizowane jest z wykorzystaniem głośników wbudowanych w sufit.
W każdej sali zainstalowaliśmy przyłącze wyposażone m.in. w kabel HDMI, USB-C, USB oraz kabel LAN i 2 gniazda zasilania 230V. Dzięki wykorzystaniu w przyłączu retraktora, nieużywany przewód jest zwijany i chowany w jego obudowie, co pozwala nam zachować w sali odpowiednią estetykę. Włączanie oraz wyłączanie systemu AV jest maksymalnie uproszczone i zautomatyzowane. Po wpięciu kabla HDMI lub USB-C do komputera, automatycznie zostaje załączony monitor i cały system AV. Po wypięciu kabla i po upływie założonego czasu system AV wraz z monitorem jest wyłączany. Oprócz tego całym systemem AV można sterować z poziomu klawiatur ściennych umieszczonych przy drzwiach lub z poziomu aplikacji Crestron zainstalowanej na bezprzewodowym iPadzie lub na telefonach naszych pracowników.
Sale rezerwowane są z poziomu panelu ściennego umieszczonego przed każdą z nich lub z poziomu kalendarza na komputerze lub smarfonie, co daje możliwość sprawdzenia dostępności pomieszczenia i zarezerwowania go z dowolnego miejsca z dostępem do Internetu. Panele rezerwacji sal, w zależności od tego czy sala jest zarezerwowana czy wolna, mają odpowiednie – zielone lub czerwone – podświetlenie.
Równie ważne co przestrzenie do pracy są dla nas pomieszczenia socjalne. Nie tylko pomagają nam się zrelaksować, ale także stanowią centrum nieformalnego życia firmy. Pracownicy mogą odpocząć w chillout roomie znajdującym się w centralnej części strefy pracowniczej. Do ich dyspozycji jest m. im. konsola PlayStation z ulubionymi grami podłączona do 70” monitora gwarantującego najwyższą jakość obrazu. Dzięki wbudowanym funkcjom smart odwiedzające nas dzieci mogą oglądać swoje ulubione bajki, a firmowy band chętnie korzysta z profesjonalnych instrumentów muzycznych, nagłośnienia i oświetlenia scenicznego.
Oświetlenie oraz systemy audiowizualne w całym biurze obsługiwane są poprzez panele, pozwalające zarządzać systemem bez konieczności używania dodatkowych urządzeń i pilotów oraz poprzez aplikację mobilną na telefonach pracowników.
Realizacja naszego nowego biura była dla nas prawdziwym sprawdzianem – po latach spędzonych na wdrażaniu systemów audiowizualnych u naszych klientów musieliśmy stworzyć przestrzeń dla siebie. Okazało się, że udało nam się bezbłędnie zrealizować to zadanie i dziś pracujemy w przestrzeni, którą prezentujemy Państwu z dumą.