A + V

Standardy AV dla uczelni

Dzisiejsze uczelnie to często rozległe kampusy składające się z kilku do nawet kilkunastu budynków ulokowanych w różnych częściach miasta. W każdym budynku znajdują się dziesiątki sal dydaktycznych, które zostały zaprojektowane przez różne biura projektowe i na podstawie różnych wytycznych. Każda sala jest wyposażona w system audiowizualny wspomagający proces dydaktyki. Przez brak standaryzacji, na jednej uczelni znajdują się dziesiątki różnych systemów audiowizualnych – obsługiwanych oraz serwisowanych w inny sposób.

Brak standaryzacji doprowadza do wielu problemów natury technicznej oraz logistycznej.

  • Każda sala obsługiwana jest w inny sposób przez co wykładowcy mają problem z ich użytkowaniem.
  • Personel techniczny poświęca dużo czasu na rozwiązywanie problemów związanych z funkcjonowaniem sal.
  • W przypadku awarii problemem jest szybka diagnoza, a naprawy serwisowe przedłużają się.
  • W trakcie usterki zajęcia muszą zostać przeniesione lub anulowane.
  • Źle działające systemy wpływają negatywnie na wizerunek uczelni w oczach studentów i kandydatów.
Standard audio-video
Dowiedz się więcej

Rozwiązaniem problemu jest stworzenie standardu systemów AV. Dzięki wypracowaniu dokumentu wytycznych, zarządzający uczelnią zauważą wiele dodatkowych korzyści:

  • bieżące monitorowanie stanu technicznego sal,
  • taka sama obsługa wszystkich sal (unifikacja rozwiązań),
  • uproszczenie procedur przetargowych oraz projektowych,
  • zwiększenie atrakcyjności uczelni dla kandydatów, studentów, doktorantów,
  • zwiększenie komfortu pracy,
  • oszczędności z tytułu serwisowania,
  • oszczędności z racji mniejszego zużycia energii.

Jak opracować standard?

TRZY WAŻNE KROKI

  • 1

    Audyt

    Analiza istniejącej infrastruktury i wyposażenia różnych typów sal wykładowych istniejących w obrębie całej uczelni i jej wydziałów przez pracownika A+V.

  • 2

    Analiza potrzeb

    Wspólny warsztat z wybranymi wykładowcami i personelem technicznym uczelni w celu opisania potrzeb i wymaganych funkcjonalności zgodnych ze specyfiką nauczania w danej jednostce.

  • 3

    Opis standardu

    Stworzenie standardu będącego zbiorem wytycznych dla każdego typu sali w zakresie wymaganej infrastruktury audiowizualnej, elektrycznej i teletechnicznej oraz adaptacji akustycznej wypracowanego na etapie analizy potrzeb.

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI
Obraz