A + V

Usługi branżowe

Sale wielofunkcyjne

W obszarze oferty dla sal wielofunkcyjnych projektujemy i wyposażamy kompleksowo Sale Koncertowe, Domy Kultury i Centra Konferencyjne i Kongresowe.

Wybrane realizacje

ck_gdynia_1

Konsulat Kultury w Gdyni

Zobacz
kasyno_3

Casino

Zobacz
sala widowiskowa

Sala widowiskowo-koncertowa w Koziegłowach

Zobacz
abb_1

Showroom ABB

Zobacz
sit_5

Słupski Inkubator Technologiczny

Zobacz
dozamel_3

Wrocławski Park Przemysłowy

Zobacz
/ 6

Doświadczenie

Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie w pracy dla centrów konferencyjnych i kongresowych oraz domów kultury.

Kompleksowość

Nasi klienci doceniają kompleksowe podejście do procesu projektowania i realizacji. Tworzymy wytyczne międzybranżowe, kóre pozwalają na współpracę systemów AV z innymi sieciami np. IT.

Jakość

Jesteśmy partnerami najbardziej renomowanych marek producentów. Znamy najnowszą technologię, co potwierdzają liczne certyfikaty naszych pracowników.

Zintegrowane rozwiązania A+V

Skontaktuj się
  • Systemy AV i sterowania sal spotkań, sal konferencyjnych i szkoleniowych

    W czasach, gdy komunikacja między pracownikami stanowi nieodłączny element pracy każdej firmy, jednymi z najważniejszych przestrzeni w każdym biurze stały się różnego rodzaju sale spotkań. W zależności od rozmiaru i wyposażenia mogą one służyć zarówno do omawiania projektów w kilkuosobowych grupach, jak i szkoleń bądź innych wydarzeń dla całej załogi firmy.
    Podstawowym wyposażeniem każdej sali spotkań jest system wyświetlania obrazu – wielkoformatowy monitor (pojedynczy lub podwójny) dla pomieszczeń małych i średnich oraz system projekcji dla sal dużych. W zależności od rozmiaru pomieszczenia dobierany jest także system nagłośnienia, w razie konieczności wyposażony nie tylko w zestawy głośnikowe odtwarzające dźwięk prezentacji, ale także w zestawy mikrofonów zapewniające nagłośnienie mowy. Głównym źródłem sygnału w salach spotkań są różnego rodzaju przyłącza (stołowe, ścienne, podłogowe) wyposażone w najpopularniejsze złącza audio-wideo, istnieje jednak możliwość rozbudowy systemu o źródła dodatkowe, np. system bezprzewodowej prezentacji czy różnorodne odtwarzacze multimedialne.
    Ważnym elementem wyposażenia sal spotkań jest system sterowania. W najprostszych przestrzeniach opierać się on może jedynie na prostej automatyce załączania urządzeń i przełączania źródeł, w wariancie bardziej rozbudowanym może on objąć nie tylko zaawansowaną kontrolę urządzeń audiowizualnych, ale także sterowanie systemami dodatkowymi, takimi jak oświetlenie czy klimatyzacja. W zależności od stopnia skomplikowania systemu, interfejs sterowania stanowić może kilkuprzyciskowa klawiatura lub panel dotykowy z prostą w obsłudze aplikacją graficzną.

  • Systemy wideokonferencyjne

    Współczesny świat dąży do globalizacji w każdej dziedzinie życia. Współpraca z klientami z odległych zakątków świata czy nawet kraju oznacza konieczność przeniesienia znacznej części spotkań z zacisza sal konferencyjnych do sfery on-line. Odpowiedzią na to wyzwanie są systemy wideokonferencyjne, stanowiące dodatkowe wyposażenie tradycyjnej sali spotkań w biurze. Dzielą się one na rozwiązania typu BYOD (Bring Your Own Device) oraz On-line.
    W systemach BYOD software’owy kodek wideokonferencyjny zainstalowany jest na przenośnym komputerze użytkownika, który przy pomocy przewodu USB łączony jest z zainstalowaną w sali kamerą, mikrofonem oraz zestawami głośnikowymi. System BYOD kompatybilny jest z dowolnym oprogramowaniem do wideospotkań, np. Microsoft Teams, Zoom, Cisco
    Webex, Google Hangouts i inne.
    Systemy On-line pozwalają na wykonywanie połączeń wideokonferencyjnych z poziomu urządzeń zainstalowanych w pomieszczeniu, bez konieczności przynoszenia własnego komputera. Połączenia nawiązywane są z poziomu znajdującego się na stole konferencyjnym panelu dotykowego, w sali znajdują się także odpowiednio dobrane do jej rozmiaru kamera, mikrofony oraz zestawy głośnikowe, możliwe jest także podłączenie własnego źródła obrazu, np. prezentacji. Rozwiązania te jednak pozwalają na wykorzystanie standardu wideokonferencji jedynie jednego, wybranego producenta.

  • Systemy AV i sterowania pomieszczeń typu Recepcja i Foyer

    Recepcja/Foyer stanowi punkt pierwszego kontaktu gościa z firmą, jej zadaniem jest więc przede wszystkim wywarcie zapadającego w pamięć pierwszego wrażenia. W tej części biura zaproszone osoby zgłaszają swoją obecność, rejestrują się oraz oczekują na rozpoczęcie spotkania, co sprawia, że jest to także idealne miejsce, aby przy pomocy multimediów zaprezentować portfolio firmy oraz wskazać zalety nawiązania współpracy.
    Podstawę systemu stanowi wyświetlacz, którym może być wielkoformatowy monitor, ściana z monitorów bezszwowych lub, w najnowocześniejszych biurach, ekran LED – typowy, prostokątny lub w specjalnie zaprojektowanym, fantazyjnym kształcie. Za materiały wyświetlane w przestrzeni odpowiada odtwarzacz Digital Signage. Przestrzeń recepcji może zostać również wyposażona w system nagłośnienia odtwarzający dźwięk prezentacji lub muzykę tła. Często stosuje się także system bezprzewodowej prezentacji pozwalający pokazać gościom dodatkowe materiały bez konieczności przejścia do sali konferencyjnej.
    Sterowanie urządzeniami może odbywać się automatycznie, zgodnie z harmonogramem ustalonym w systemie Digital Signage lub z poziomu dostępnego tylko dla pracowników technicznych obiektu interfejsu użytkownika (klawiatura, panel dotykowy), który umożliwi także sterowanie systemami dodatkowymi, takimi jak oświetlenie czy klimatyzacja.

  • Systemy rejestracji spokań/wydarzeń i streamingu on-line

    System rejestracji i streamingu on-line jest wyjątkowo przydatnym narzędziem zarówno dla firm prywatnych, jak i instytucji publicznych – uczelni, centrów edukacyjnych czy muzeów. Pozwala on na udostępnienie wybranych wydarzeń większej grupie osób, które nie mogą osobiście się na nich pojawić, a także stworzenie bazy archiwalnych eventów.
    System rejestracji i streamingu opiera się na zaawansowanym procesorze multimedialnym zapewniającym nagrywanie prezentacji na wbudowanym dysku SSD, zdefiniowanej lokalizacji sieciowej lub podłączonej pamięci masowej USB oraz jednoczesne strumieniowanie H.264 do sieci wykorzystując m. in. Protokoły RTP, RTCP, RTSP. Umożliwia to integrację z popularnymi usługami streamowania treści live jak np. YouTube Live, Wowza Streaming Cloud, UStream, Facebook Live, itp. Procesor multimedialny pozwala na przygotowanie różnych wariantów layoutów graficznych z zagnieżdżonymi okienkami i zagnieżdżenie do przygotowanej treści dźwięku mikrofonu prelegenta. Umożliwia to przykładowo wyświetlenie dużego okna z obrazem prezentacji oraz mniejszego okna z obrazem kamery skadrowanej na prelegenta. Layouty mogą być uzupełnione o dodatkowe informacje tj. temat spotkania/prezentacji i tło graficzne. Uruchamianie sesji nagrywania odbywać się może za pomocą przycisku na panelu frontowym urządzenia, z poziomu zintegrowanego systemu sterowania AV lub automatycznie na podstawie ustalonego harmonogramu. System rejestracji i strumieniowania może zostać wykorzystany do stworzenia platformy e-learningowej.

  • Systemy nagłośnienia wielostrefowego

    Aby zbudować atmosferę, w hotelach oraz niektórych biurowcach stosuje się systemy nagłośnienia przestrzeni wspólnych tłem muzycznym. Instaluje się je głównie w przestrzeniach typu korytarze, jadalnia, recepcja, łazienki, a w hotelach także w barach, strefach wypoczynku, SPA i na tarasach.
    System nagłośnienia bazuje na zestawach głośnikowych sufitowych i ściennych, zabudowanych lub w inny sposób ukrytych w elementach aranżacji pomieszczeń, tak aby uniknąć ingerencji w ich wystrój. Źródłem sygnału są rozmaite odtwarzacze audio – CD, USB, radio internetowe i inne. Dodatkowo w wybranych przestrzeniach stosuje się przyłącza audio oraz urządzenia Bluetooth pozwalające na podłączanie przenośnych urządzeń użytkownika. System nagłośnienia tłem muzycznym może również spełniać rolę systemu rozgłoszeniowego, w którym istnieje możliwość nadawania ważnych komunikatów głosowych czy alarmów dla całego budynku.
    Sterowanie systemem odbywa się z centralnego punktu – komputera lub panelu dotykowego zlokalizowanego zwykle na recepcji. Możliwe jest tworzenie playlist i harmonogramowanie odtwarzania. W wybranych strefach instaluje się też lokalne sterowniki pozwalające na regulację głośności i zmianę źródła sygnału w danej strefie.

  • Systemy informacyjne typu Digital Signage

    W obecnych czasach analogowe formy ogłoszeń i reklam reklamy nie przykuwają już uwagi odbiorców, ich miejsce coraz częściej zajmują więc rozwiązania multimedialne, przyciągające wzrok ruchem, nasyconymi kolorami oraz dźwiękiem. Systemy Digital Signage zajmują się zarządzaniem taką właśnie multimedialną treścią informacyjną oraz urządzeniami audiowizualnymi, których rolą jest jej wyświetlanie.
    Podstawą każdego systemu Digital Signage są wyświetlacze: głównie monitory mało- i wielkoformatowe, ale także ściany wideo złożone z kilku monitorów bezszwowych, projekcje czy ekrany LED. Do każdego z nich podłączony jest miniaturowy player, odtwarzający kontent zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. Poza przygotowanymi przez użytkownika materiałami marketingowymi, możliwe jest wyświetlanie podglądu na żywo z odbywającego się w obiekcie wydarzenia lub dowolnego streamu IP. Dzięki technologii Dual Video Decoding możliwe jest wyświetlenie dwóch materiałów wideo jednocześnie na jednym monitorze. Layout uzupełniony może zostać także dowolne grafiki czy tzw. Live Feeds, czyli prezentację informacji z kanałów RSS bądź dowolnej bazy informacyjnej dostępnej w standardzie HTML.
    Dedykowane oprogramowanie umożliwia zarządzanie prezentacjami oraz dystrybucję treści multimedialnych do ekranów informacyjnych z jednego, centralnego komputera. Interfejs graficzny aplikacji za pomocą prostych narzędzi typu „drag-and-drop” pozwala nie tylko na tworzenie treści multimedialnych prezentowanych na ekranach, ale także na tworzenie playlist dla pojedynczych wyświetlaczy bądź ich grup. Zapewnia także podgląd informacji i raportów z pracy systemu.
    System Digital Signage wspiera technologię Beacon umożliwiającą przesyłanie informacji z playera do będących w pobliżu urządzeń z włączonym Bluetooth, np. pracownik przechodzący obok jednego z wyświetlaczy mając włączony moduł Bluetooth w swoim smartfonie może otrzymać istotne informacje bezpośrednio, nawet jeśli nie zwróci uwagi na treści prezentowane na monitorze.

  • Systemy dyskusyjne i tłumaczeń symultanicznych

    W centrach kongresowych i w salach, gdzie odbywają się obrady czy liczne konferencje, standardem jest system dyskusyjny z możliwością rozbudowy o system tłumaczeń symultanicznych dla spotkań, które odbywają się w międzynarodowym gronie. Tego typu rozwiązania umożliwiają sprawne i komfortowe przeprowadzanie dyskusji, pozwalają na utrzymanie porządku obrad, zgłaszanie się uczestników chętnych do zabrania głosu, udzielanie i odbieranie głosu prelegentom przez przewodniczącego, ustalanie czasu debaty, organizacje głosowań a przede wszystkim zapewniają odpowiednią zrozumiałość przekazu wypowiedzi wszystkich uczestników spotkania. Na system dyskusyjny i tłumaczeń symultanicznych składają się pulpity delegatów, pulpit(y) przewodniczącego, pulpit(y) tłumaczy symultanicznych, przenośne odbiorniki ze słuchawkami oraz wyposażenie centralne, urządzenia nadawcze i peryferia, takie jak system podglądu i rejestracji obrazu, rejestracja dźwięku, systemy prezentacji obrazu (np. wyników głosowania) itp. Identyfikacja i autoryzacja uczestników może odbywać się za pomocą kart RFID, które uczestnicy sesji muszą umieszczać w pulpicie, aby uzyskać możliwość oddawania głosów w głosowaniach. Korzystamy z rozwiązań wyznaczających standardy na rynku i szeroko akceptowalnych, co jest szczególnie istotne w przypadku tłumaczeń symultanicznych, gdzie często wymagany jest sprzęt spełniający najnowsze normy EN-ISO 22259:2019 i EN-ISO 20109:2016.

  • Systemy wyświetlania wielkoformatowego typu wideowall i ściany LED

    W dzisiejszych czasach potrzeba wykreowania wielkoformatowego obrazu dotyczy bardzo wielu przestrzeni o różnych zastosowaniach. Może to być zarówno przestrzeń wystawiennicza, reprezentacyjna jak np. hol wejściowy obiektu, czy elewacja zewnętrzna, ale także większa sala konferencyjna, audytoryjna, widowiskowa, czy pomieszczenie kontrolne. Każdy przypadek stawia nieco inne wymagania w zakresie parametrów wyświetlanego obrazu, efektu wizualnego oraz zarządzania obrazem.

    Wciąż dużym powodzeniem cieszą się ekrany typu video wall. Jest to nic innego jak wyświetlacz złożony z monitorów (najczęściej LCD) z ultra-cienkimi ramkami, inaczej nazywanych monitorami bezszwowymi. Aktualnie produkowane są już monitory z ramkami o szerokości poniżej 1mm, co sprawia że pomimo iż łączenia wciąż są widoczne, to wrażenia z oglądania są bardzo dobre. W zależności od potrzeb na ścianie wideo możliwe jest wyświetlenie jednego dużego obrazu lub wielu z różnych źródeł. W przypadku mniejszych ścian często wystarczające jest zastosowanie pojedynczego źródła obrazu jak komputer, czy player oraz zastosowanie połączenia monitorów typu daisy chain. Większe ściany złożone z wielu monitorów, które wymagają wyższych rozdzielczości i dużej swobody w wyświetlaniu kilku obrazów jednocześnie potrzebują zastosowania tzw. kontrolera ściany wideo. Projektując ekrany typu video wall zawsze dążymy do optymalizacji w zależności od typu obiektu oraz potrzeb, zarówno w zakresie parametrów samych monitorów, jak i źródeł oraz przetwarzania sygnału.

    Drugą technologią pozwalającą na stworzenie wielkoformatowego obrazu są ekrany LED. Składają się one z modułów (kabinetów) złożonych z diod elektroluminescencyjnych o niewielkich rozmiarach. Biorąc pod uwagę zalety tego typu ekranów, nie dziwi że zyskują coraz większą popularność i bardzo często zastępują ściany wideo, ale także projekcje. Najistotniejsze zalety w porównaniu z tradycyjnymi monitorami LCD to bez wątpienia wysoka jasność (nie potrzeba dodatkowego podświetlenia, diody same emitują światło), poziom czerni, brak ramek i widocznych podziałów pomiędzy poszczególnymi modułami, bardzo duża swoboda w zakresie formatu i kształtu ekranu, długa żywotność diody (ok. 100 tys. godzin), a także łatwość serwisowania (wystarczy wymienić uszkodzony fragment i zajmuje to kilka minut). Bardzo ważnym aspektem przy doborze ekranu LED jest odpowiedni do instalacji pixel pitch, czyli odległość pomiędzy diodami tego samego koloru. Doboru dokonuje się na podstawie odległość obserwatora od ekranu, a także wyświetlanych treści. Technologia LED, poza typowymi ekranami wielkoformatowymi na płaskich ścianach, pozwala także na uzyskanie mniej powszechnych, ale spektakularnych instalacji. Możliwe jest m.in. wykreowanie obrazu na zakrzywionych powierzchniach. Siatki oraz folie LED dają również możliwość stworzenia transparentnego ekranu, np. na przeszklonej zewnętrznej elewacji obiektu, co daje bardzo efektowny, przyciągający wzrok efekt.

  • Oświetlenie efektowe/sceniczne

    Organizując różnego rodzaju wydarzenia w takich dziedzinach aktywności jak kultura, rozrywka czy duże konferencje, należy szczególną uwagę zwrócić na rozwiązania z zakresu oświetlenia efektowego i scenicznego. Obok kluczowego systemu nagłośnienia, to właśnie oświetlenie w największym stopniu wpływa na subiektywny odbiór spektaklu, koncertu lub prezentacji decydując o ich stronie wizualnej, buduje klimat wydarzenia, współtworzy scenografię, czy nawet bierze udział w akcji, jeśli jest odpowiednio zsynchronizowane z wydarzeniami scenicznymi. Dobrze dobrane i skonfigurowane systemy oświetleniowe pomagają realizować najbardziej kreatywne przedsięwzięcia i nie mogą ograniczać realizatorów, reżyserów czy scenografów. Stojąc przed tego typu wyzwaniami, budując tak zaawansowane systemy, bardzo często musimy pomyśleć jeszcze o scenariuszu, w którym użytkownik potrzebuje wysterować system w sposób prosty, tj. niewymagający obsługi technicznej i nieodciągający jego uwagi od prezentacji. Taki tryb działania doskonale sprawdza się podczas organizacji różnego rodzaju konferencji, gdzie do dyspozycji prelegenta oddajemy panel dotykowy i kilka przycisków uruchamiających uprzednio skonfigurowane przez nas sceny oświetleniowe. Wreszcie mając na uwadze ograniczenia budżetowe lub architektoniczne staramy się planować system przyłączy, krosownic i okablowania nadmiarowego umożliwiający łatwą rozbudowę systemu, oddając w ten sposób użytkownikowi systemy oświetleniowe gotowe na każdy scenariusz.
    Dobrze zaprojektowany i skonfigurowany park oświetleniowy to przede wszystkich rozwiązania różnorodne, energooszczędne i niezawodne. Konfigurując systemy oświetleniowe bazujemy najczęściej na technologii LEDowej, wciąż jednak bardzo chętnie sięgając po lubiane i cenione źródła konwencjonalne. W ramach możliwości sięgamy po urządzenia automatyczne, umożliwiające kreowanie dynamicznych scen świetlnych. Do uzyskania efektów światła w przestrzeni korzystamy z wytwornic mgły typu hazer. Sterowanie oprawami oświetleniowymi odbywa się poprzez protokół DMX 512 generowany z konsolety oświetleniowej (pełna funkcjonalność) oraz z poziomu interfejsów dotykowych/klawiatur systemu zintegrowanego sterowania (wywoływanie gotowych scen).

  • Adaptacja akustyczna i izolacyjność pomieszczeń

    Niezależnie od inwestycji, kwestie związane z akustyką i izolacyjnością na obiekcie, stały się jednymi z absolutnie podstawowych do rozważenia w procesie projektowania i realizacji. Sale koncertowe czy kinowe od zawsze wymagały wnętrz o precyzyjnie określonych właściwości akustycznych i odpowiedniej izolacyjności przegród budowlanych. To właśnie w przypadku sal koncertowych czy widowiskowych najczęściej korzystamy z narzędzi do symulowania systemu elektroakustycznego i modelowania akustyki pomieszczeń, gdzie przy pomocy takich narzędzi jak pakiet EASE planujemy rozkład poziomu ciśnienia akustycznego, czas pogłosu, klarowność, zrozumiałość mowy itd. Jednak chcąc zapewnić komfort akustyczny gościom hotelowym, uczestnikom konferencji, zwiedzającym muzea czy pracownikom biurowym, należy zwracać uwagę na kwestie akustyki i izolacyjności w zasadzie w przypadku każdej nowej inwestycji. Rozwój tej dziedziny wiedzy przyspieszyło rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z 14 listopada 2017 r., gdzie powołano normę PN-B-02151-04, która określa warunki pogłosowe we wnętrzach budynków zamieszkania zbiorowego i użyteczności publicznej oraz wymagania odnoszące się do zrozumiałości mowy w pomieszczeniach przeznaczonych do komunikacji słownej. W przypadku biurowców proces certyfikacji obiektu w systemach BREEAM i LEED wymusza na projektantach budynkowych uwzględnienie również kwestii związanych z akustyką pomieszczeń i izolacyjnością.
    W zakresie akustyki wnętrz i budowlanej służymy wsparciem na każdym etapie inwestycji, począwszy od pierwszych konsultacji czy pomiarów, przez tworzenie kompleksowych operatów akustycznych i symulacji, kończąc na etapie realizacji, gdzie wdrażamy na obiekcie stosowne rozwiązania wbudowując m.in. materiały kształtujące akustykę wnętrz takie jak okładziny ścienne/sufitowe, panele pochłaniające/rozpraszające itd.

  • Systemy elektroakustyki sceniczne

    W przypadku bardziej wymagających realizacji, takich jak duże konferencje, sympozja, koncerty i inne formy artystyczne, dla których wymaga się obsługi dużej liczby torów sygnałowych, projektowane przez nas systemy elektroakustyczne najczęściej mogą pracować w dwóch trybach. Tryb konferencyjny, obejmujący takie wydarzenia jak prezentacje, prelekcje, projekcje filmowe itp. gwarantuje prostą obsługę systemu nagłośnienia poprzez wywołanie na panelu dotykowym jednej z wcześniej przygotowanych scen i wysterowanie poziomów sygnałów fonicznych przy pomocy kilku podstawowych suwaków. Regulacja i załączanie poszczególnych torów mikrofonów podłączonych do systemu realizowane są przy pomocy zaawansowanych algorytmów bloków funkcyjnych wbudowanych w procesory DSP, pozwalając tym samym zwolnić użytkownika z ciągłego monitorowania i manualnego kontrolowania torów audio. Drugi tryb pracy pozwala podłączyć do systemu dodatkowe urządzenia znacznie rozszerzające możliwości realizacji wydarzenia oraz wiąże się z manualną kontrolą systemu z poziomu cyfrowej konsolety frontowej/monitorowej. Projektując tor sygnału dźwiękowego korzystamy z najwyższej jakości rozwiązań cyfrowych , gdzie dystrybucja dźwięku wielokanałowego oparta jest najczęściej o środowiska sieciowe IP (Dante/AES67/AVB) i medium transmisyjne typu skrętka/światłowód. Projektowane przez nas systemy nagłośnienia frontowego często uzupełniane są przez systemy nagłośnienia monitorowego, dodatkowego typu frontfill, a w instalacjach nagłośnienia kinowego również przez system dźwięku przestrzennego. Poza tym, stosownie do potrzeb użytkownika, oddajemy w jego ręce mikrofony i zestawy bezprzewodowe, systemy odsłuchowe, technologie studyjne z możliwością rejestracji wielośladowej i postprodukcji itp. Tam, gdzie jest potrzeba zapewnienia sprawnej komunikacji na potrzeby prób i spektakli w teatrach czy salach koncertowych planujemy systemy inspicjenckie i komunikacji interkomowej z możliwością nasłuchu i podglądu akcji scenicznej. Tego typu rozwiązania bazują na stałych pulpitach zainstalowanych w kluczowych lokalizacjach na obiekcie oraz pulpitach mobilnych, uzupełnionych o sygnalizatory świetlne, zegary, transparenty itd. Dodatkowo, system przyłączy, krosownic i okablowania nadmiarowego umożliwia prostą rozbudowę instalacji, oddając w ten sposób użytkownikowi rozwiązanie gotowe na każdy scenariusz.

  • Systemy regulacji czasu pogłosu

    Projekcje kinowe, przedstawienia teatralne, koncert muzyki rozrywkowej czy muzyki klasycznej - to sytuacje wymagające różnych parametrów akustycznych pomieszczenia. W sytuacji, kiedy dysponujemy tylko jedną przestrzenią do organizacji tak szerokiego spektrum aktywności kulturalnej, często zachęcamy do inwestowania w rozwiązania umożliwiające dopasowanie akustyki pomieszczenia do konkretnego wydarzenia. Oferujemy tu dwa potencjalne kierunki rozwiązań. Pierwszy polegający na zmianach fizycznych w geometrii/kubaturze pomieszczenia i zmiennych/ruchomych elementach wystroju takich jak: kotary czy banery akustyczne, również elektrycznie sterowane. Drugi kierunek zakłada wykorzystanie systemu elektroakustycznego do zmiany subiektywnie słyszalnej pogłosowości pomieszczenia, co charakteryzuje się zdecydowanie mniejszym wpływem na architekturę i wnętrza przestrzeni oraz umożliwia stosunkowo łatwe zarządzanie systemem poprzez wybór gotowych scen, przygotowanych dla konkretnych wydarzeń organizowanych w sali.

  • Mechanika sceny wraz z okotarowaniem, podestami scenicznymi i trybunami

    Widzowie i uczestnicy koncertów, widowisk lub dużych konferencji rzadko zwracają uwagę na wyposażenie technologiczne, zwłaszcza na mechanikę sceniczną, a to właśnie te rozwiązania umożliwiają organizację tych wydarzeń oraz ich realizację w sposób sprawny i efektowny. Dlatego w zakresie mechaniki scenicznej odpowiedzialność zespołu projektowo-realizacyjnego jest ogromna, a wymogi kompetencyjne bardzo wysokie. Doświadczenie nauczyło nas jak budować zespoły, które tym wymogom sprostają. Jesteśmy obecni zarówno w niewielkich obiektach kulturalnych, jak i dużych salach widowiskowych czy centrach kongresowych. Angażując się w projekty sceniczne dbamy zarówno o sprawność techniczną konstrukcji, jak i ich estetykę, jednak to bezpieczeństwo zawsze stawiamy na pierwszym miejscu. Nasze rozwiązania w zakresie mechaniki i sterowania wykonujemy przy zachowaniu poziomu nienaruszalności SIL3 oraz w zgodności z Dyrektywą Maszynową, LVD i EMC, BGVC1 oraz rozporządzeniami. Nasze projekty obejmują wykonanie indywidualne kompletnych systemów w zakresie mechaniki górnej i dolnej, gdzie znajdziemy m.in.:
    - mosty oświetleniowe stałe i ruchome zapewniające stabilną podstawę do montażu urządzeń oświetleniowych, efektowych, projektorów itp.,
    - sztankiety stałe i ruchome umożliwiające budowę scenografii, podwieszenie dekoracji itp.
    - systemy modułowe i podesty umożliwiające budowę widowni, sceny letniej/mobilnej itp.
    - podesty elektryczne i zapadnie sceniczne umożliwiające szybką zmianę scenografii oraz pionowy transport instrumentów i innych dużych gabarytów itp.
    - okotarowanie oraz ręczne i elektryczne mechanizmy umożliwiające odsłanianie i zasłanianie kurtyn scenicznych i kotar,
    - systemy sterowania urządzeniami mechaniki sceny, często zintegrowane z automatyką sali, umożliwiając w ten sposób np. otwieranie i zamykanie kurtyny scenicznej razem z innymi akcjami jak ustawienie sceny oświetleniowej i nagłośnieniowej, włączenie projekcji itp. z poziomu jednego przycisku na panelu dotykowym.

  • System inspicjenta i komunikacji interkomowej z podglądem i nasłuchem technicznym sceny oraz potwierdzaniem akcji scenicznych

    W przypadku bardziej wymagających realizacji, takich jak duże konferencje, sympozja, koncerty i inne formy artystyczne, dla których wymaga się obsługi dużej liczby torów sygnałowych, projektowane przez nas systemy elektroakustyczne najczęściej mogą pracować w dwóch trybach. Tryb konferencyjny, obejmujący takie wydarzenia jak prezentacje, prelekcje, projekcje filmowe itp. gwarantuje prostą obsługę systemu nagłośnienia poprzez wywołanie na panelu dotykowym jednej z wcześniej przygotowanych scen i wysterowanie poziomów sygnałów fonicznych przy pomocy kilku podstawowych suwaków. Regulacja i załączanie poszczególnych torów mikrofonów podłączonych do systemu realizowane są przy pomocy zaawansowanych algorytmów bloków funkcyjnych wbudowanych w procesory DSP, pozwalając tym samym zwolnić użytkownika z ciągłego monitorowania i manualnego kontrolowania torów audio. Drugi tryb pracy pozwala podłączyć do systemu dodatkowe urządzenia znacznie rozszerzające możliwości realizacji wydarzenia oraz wiąże się z manualną kontrolą systemu z poziomu cyfrowej konsolety frontowej/monitorowej. Projektując tor sygnału dźwiękowego korzystamy z najwyższej jakości rozwiązań cyfrowych , gdzie dystrybucja dźwięku wielokanałowego oparta jest najczęściej o środowiska sieciowe IP (Dante/AES67/AVB) i medium transmisyjne typu skrętka/światłowód. Projektowane przez nas systemy nagłośnienia frontowego często uzupełniane są przez systemy nagłośnienia monitorowego, dodatkowego typu frontfill, a w instalacjach nagłośnienia kinowego również przez system dźwięku przestrzennego. Poza tym, stosownie do potrzeb użytkownika, oddajemy w jego ręce mikrofony i zestawy bezprzewodowe, systemy odsłuchowe, technologie studyjne z możliwością rejestracji wielośladowej i postprodukcji itp. Tam, gdzie jest potrzeba zapewnienia sprawnej komunikacji na potrzeby prób i spektakli w teatrach czy salach koncertowych planujemy systemy inspicjenckie i komunikacji interkomowej z możliwością nasłuchu i podglądu akcji scenicznej. Tego typu rozwiązania bazują na stałych pulpitach zainstalowanych w kluczowych lokalizacjach na obiekcie oraz pulpitach mobilnych, uzupełnionych o sygnalizatory świetlne, zegary, transparenty itd. Dodatkowo, system przyłączy, krosownic i okablowania nadmiarowego umożliwia prostą rozbudowę instalacji, oddając w ten sposób użytkownikowi rozwiązanie gotowe na każdy scenariusz.

  • Systemy kompleksu studyjnego foto/audio/TV

    Wyposażając w technologie sceniczne i sprzęt audio-video takie obiekty jak sale widowiskowe, koncertowe, domy kultury czy budynki dydaktyczne, często planujemy również wyposażenie kompleksu studyjnego, w skład którego wchodzić może studio telewizyjne, studio nagrań, studio fotograficzne oraz pomieszczenia do montażu audio/video i postprodukcji.
    Projektowane przez nas studia telewizyjne umożliwiają realizację programów z wykorzystaniem scenografii rzeczywistej, często budowanej pod konkretny program, z wykorzystaniem ekranów LED/ściany wizyjnej lub specjalnie do tego zaprojektowanej scenografii wirtualnej z użyciem technologii greenbox umożliwiającej kluczowania dowolnej grafiki na tło. Typowe projekty studia zakładają wykorzystanie kilku torów kamerowych, w tym kamer zrobotyzowanych oraz zestawów kamery reporterskiej, również do pracy w terenie. Wyposażenie studyjne na czele z mikserem audio wideo stanowiącym serce systemu, najczęściej sprzęgamy sygnałowo z system głównym sali koncertowej, widowiskowej czy auli, tak aby umożliwić realizację nagrań podczas wydarzeń w obiekcie, ich dalszą postprodukcję, archiwizację oraz wysyłanie strumienia w sieć internetową, stronę www, serwisy typu YouTube w czasie rzeczywistym lub nie. Kompleks studia telewizyjnego z reguły składa się zodizolowanych akustycznie i odpowiednio zaadaptowanych części studia ze scenografią/greenbox oraz reżyserki realizatora z możliwością podglądu wszystkich sygnałów produkcyjnych. Oświetlenie studia realizujemy najczęściej na energooszczędnych lampach wykorzystujących technologię LED, w tym naświetlacze i reflektory LED, sterowanych z wykorzystaniem magistrali DMX.
    Studio nagrań wyposażamy w profesjonalny lub półprofesjonalny system rejestracji wielośladowej w postaci serwera z zainstalowanym oprogramowaniem do rejestracji i edycji wielokanałowej DAW (Digital Audio Workspace) współpracującego z zaawansowanymi przetwornikami audio, sterownikami czy konsoletą cyfrową audio i stageboxem w zależności od konfiguracji i budżetu. Systemy tego typu umożliwiają zaawansowaną rejestrację wielokanałową audio wraz z pełną edycją i obróbką dźwięku oraz pracę przy produkcji materiałów muzycznych postprodukcji filmowej udźwiękawiając materiały wideo, jak i realizacji nagrań na żywo z głównej sali koncertowej, widowiskowej czy auli obiektu. Całość wyposażenia uzupełniają system odsłuchu, system podglądu, omikrofonowanie i szereg akcesoriów takich jak: statywy mikrofonowe różnych typów, przewody, skrzynie itp.
    Kompleks studyjny z zapleczem do montażu audio-video/posprodukcji stanowi dosknałą bazę do prowadzenia zajęć dydaktycznych w takich miejscach jak uczelnie wyższe, domy kultury itp. Stacje robocze do postprodukcji najczęściej zlokalizowane są w oddzielnych pomieszczeniach i korzystają z zasobów sieciowych (plików roboczych stacji DAW i miksera AV) gromadzonych na zasobach sieciowych.
    Najpopularniejsze studio fotograficzne zorientowane jest na realizację fotografii produktowej oraz sesji portretowych. Wyposażenie studia fotograficznego obejmuje system zawieszenia teł i lamp, szyny sufitowe, pantografy, system oświetlenia fotograficznego z kompletem modyfikatorów, zestawy aparatów z obiektywami oraz zestawy komputerowe z oprogramowaniem dla fotografów.

  • Systemy projekcji kinowej

    Technologia cyfrowa na dobre zadomowiła się również w kinotechnice, oferując najwyższe parametry obrazu i standardy jakościowe, jednocześnie nie zatracając niczego z lubianego i niepowtarzalnego klimatu seansu kinowego na dużym ekranie. Projektowane zgodnie z wymaganiami Digital Cinema Initiatives (DCI) współczesne systemy projekcji wielkoformatowej, czy nawet ostatnio wyświetlacze kinowe LED, współpracując ze zintegrowanymi media serwerami najnowszej generacji, bez trudu mogą wspierać pracę w rozdzielczości 2K/4K High Frame Rate (HFR), stereoskopię (3D), czy szeroką rozpiętość tonalną (HDR). Wrażenia wizualne, w połączeniu z systemem nagłośnienia przestrzennego typy Dolby Sorround czy Dolby Atmos, gwarantują immersyjne doznania i niezapomniane emocje.

Proces

  1. Doradztwo

    Nasz zespół doradców pomoże Ci znaleźć rozwiązanie odpowiednie dla Twojej instytucji. Podpowiedzą jak najlepiej przeprowadzić proces przygotowań do inwestycji.

  2. Projektowanie

    Posiadając własne biuro projektowe, jesteśmy w stanie przypisać Twojej inwestycji dedykowaną osobę, której zadaniem będzie przeprowadzić Cię przez proces projektowania w najbardziej efektywny sposób.

  3. Wdrożenie

    Kierownicy kontraktu to doświadczeni specjaliści. Sprawią, aby prace przebiegały zgodnie z harmonogramem i należytą jakością wykonania.

  4. Utrzymanie i serwis

    Jesteśmy w stanie zapewnić sprawne funkcjonowanie systemu w Twojej instytucji. Nasi pracowicy serwisu przeszli szereg szkoleń, aby szybko diagnozować i naprawiac usterki.

Dodatkowo oferujemy atrakcyjne formy finansowania inwestycji.

Dowiedz się więcej o naszym procesie pracy i finansowaniu.

Mając świadomość specyfiki sal, wymaganego wysokiego standardu wyposażenia w zakresie jakości i niezawodności systemów oraz ich ciągłej eksploatacji w trudnych warunkach, w naszych opracowaniach stawiamy na rozwiązania profesjonalne, często bezkompromisowe, a tym samym wyważone i dopasowane do indywidualnych potrzeb klienta oraz przeznaczenia sal.

Interesuje cię współpraca z nami?

Napisz lub zadzwoń.