A + V

Usługi branżowe

Medycyna

W zakresie oferty dla medycyny projektujemy i wyposażamy w systemy multimedialne i interaktywne centra symulacji medycznej w szpitalach klinicznych i uczelniach medycznych.

Wybrane realizacje

Uniwersytet Opolski Collegium Medicum

Uniwersytet Opolski

Zobacz
/ 1

Doświadczenie

Nasi eksperci posiadają wieloletnie doświadczenie w pracy dla branży medycznej.

Kompleksowość

Nasi klienci doceniają kompleksowe podejście do procesu projektowania i realizacji. Tworzymy wytyczne międzybranżowe, kóre pozwalają na współpracę systemów AV z innymi sieciami np. IT.

Jakość

Jesteśmy partnerami najbardziej renomowanych marek producentów. Znamy najnowszą technologię, co potwierdzają liczne certyfikaty naszych pracowników.

Zintegrowane rozwiązania A+V

Skontaktuj się
  • Systemy AV i sterowania sal spotkań, sal konferencyjnych i szkoleniowych

    W czasach, gdy komunikacja między pracownikami stanowi nieodłączny element pracy każdej firmy, jednymi z najważniejszych przestrzeni w każdym biurze stały się różnego rodzaju sale spotkań. W zależności od rozmiaru i wyposażenia mogą one służyć zarówno do omawiania projektów w kilkuosobowych grupach, jak i szkoleń bądź innych wydarzeń dla całej załogi firmy.
    Podstawowym wyposażeniem każdej sali spotkań jest system wyświetlania obrazu – wielkoformatowy monitor (pojedynczy lub podwójny) dla pomieszczeń małych i średnich oraz system projekcji dla sal dużych. W zależności od rozmiaru pomieszczenia dobierany jest także system nagłośnienia, w razie konieczności wyposażony nie tylko w zestawy głośnikowe odtwarzające dźwięk prezentacji, ale także w zestawy mikrofonów zapewniające nagłośnienie mowy. Głównym źródłem sygnału w salach spotkań są różnego rodzaju przyłącza (stołowe, ścienne, podłogowe) wyposażone w najpopularniejsze złącza audio-wideo, istnieje jednak możliwość rozbudowy systemu o źródła dodatkowe, np. system bezprzewodowej prezentacji czy różnorodne odtwarzacze multimedialne.
    Ważnym elementem wyposażenia sal spotkań jest system sterowania. W najprostszych przestrzeniach opierać się on może jedynie na prostej automatyce załączania urządzeń i przełączania źródeł, w wariancie bardziej rozbudowanym może on objąć nie tylko zaawansowaną kontrolę urządzeń audiowizualnych, ale także sterowanie systemami dodatkowymi, takimi jak oświetlenie czy klimatyzacja. W zależności od stopnia skomplikowania systemu, interfejs sterowania stanowić może kilkuprzyciskowa klawiatura lub panel dotykowy z prostą w obsłudze aplikacją graficzną.

  • Systemy wideokonferencyjne

    Współczesny świat dąży do globalizacji w każdej dziedzinie życia. Współpraca z klientami z odległych zakątków świata czy nawet kraju oznacza konieczność przeniesienia znacznej części spotkań z zacisza sal konferencyjnych do sfery on-line. Odpowiedzią na to wyzwanie są systemy wideokonferencyjne, stanowiące dodatkowe wyposażenie tradycyjnej sali spotkań w biurze. Dzielą się one na rozwiązania typu BYOD (Bring Your Own Device) oraz On-line.
    W systemach BYOD software’owy kodek wideokonferencyjny zainstalowany jest na przenośnym komputerze użytkownika, który przy pomocy przewodu USB łączony jest z zainstalowaną w sali kamerą, mikrofonem oraz zestawami głośnikowymi. System BYOD kompatybilny jest z dowolnym oprogramowaniem do wideospotkań, np. Microsoft Teams, Zoom, Cisco
    Webex, Google Hangouts i inne.
    Systemy On-line pozwalają na wykonywanie połączeń wideokonferencyjnych z poziomu urządzeń zainstalowanych w pomieszczeniu, bez konieczności przynoszenia własnego komputera. Połączenia nawiązywane są z poziomu znajdującego się na stole konferencyjnym panelu dotykowego, w sali znajdują się także odpowiednio dobrane do jej rozmiaru kamera, mikrofony oraz zestawy głośnikowe, możliwe jest także podłączenie własnego źródła obrazu, np. prezentacji. Rozwiązania te jednak pozwalają na wykorzystanie standardu wideokonferencji jedynie jednego, wybranego producenta.

  • Systemy rejestracji spotkań/wydarzeń i streamingu on-line

    System rejestracji i streamingu on-line jest wyjątkowo przydatnym narzędziem zarówno dla firm prywatnych, jak i instytucji publicznych – uczelni, centrów edukacyjnych czy muzeów. Pozwala on na udostępnienie wybranych wydarzeń większej grupie osób, które nie mogą osobiście się na nich pojawić, a także stworzenie bazy archiwalnych eventów.
    System rejestracji i streamingu opiera się na zaawansowanym procesorze multimedialnym zapewniającym nagrywanie prezentacji na wbudowanym dysku SSD, zdefiniowanej lokalizacji sieciowej lub podłączonej pamięci masowej USB oraz jednoczesne strumieniowanie H.264 do sieci wykorzystując m. in. Protokoły RTP, RTCP, RTSP. Umożliwia to integrację z popularnymi usługami streamowania treści live jak np. YouTube Live, Wowza Streaming Cloud, UStream, Facebook Live, itp. Procesor multimedialny pozwala na przygotowanie różnych wariantów layoutów graficznych z zagnieżdżonymi okienkami i zagnieżdżenie do przygotowanej treści dźwięku mikrofonu prelegenta. Umożliwia to przykładowo wyświetlenie dużego okna z obrazem prezentacji oraz mniejszego okna z obrazem kamery skadrowanej na prelegenta. Layouty mogą być uzupełnione o dodatkowe informacje tj. temat spotkania/prezentacji i tło graficzne. Uruchamianie sesji nagrywania odbywać się może za pomocą przycisku na panelu frontowym urządzenia, z poziomu zintegrowanego systemu sterowania AV lub automatycznie na podstawie ustalonego harmonogramu. System rejestracji i strumieniowania może zostać wykorzystany do stworzenia platformy e-learningowej.

  • Systemy nagłośnienia wielostrefowego

    Aby zbudować atmosferę, w hotelach oraz niektórych biurowcach stosuje się systemy nagłośnienia przestrzeni wspólnych tłem muzycznym. Instaluje się je głównie w przestrzeniach typu korytarze, jadalnia, recepcja, łazienki, a w hotelach także w barach, strefach wypoczynku, SPA i na tarasach.
    System nagłośnienia bazuje na zestawach głośnikowych sufitowych i ściennych, zabudowanych lub w inny sposób ukrytych w elementach aranżacji pomieszczeń, tak aby uniknąć ingerencji w ich wystrój. Źródłem sygnału są rozmaite odtwarzacze audio – CD, USB, radio internetowe i inne. Dodatkowo w wybranych przestrzeniach stosuje się przyłącza audio oraz urządzenia Bluetooth pozwalające na podłączanie przenośnych urządzeń użytkownika. System nagłośnienia tłem muzycznym może również spełniać rolę systemu rozgłoszeniowego, w którym istnieje możliwość nadawania ważnych komunikatów głosowych czy alarmów dla całego budynku.
    Sterowanie systemem odbywa się z centralnego punktu – komputera lub panelu dotykowego zlokalizowanego zwykle na recepcji. Możliwe jest tworzenie playlist i harmonogramowanie odtwarzania. W wybranych strefach instaluje się też lokalne sterowniki pozwalające na regulację głośności i zmianę źródła sygnału w danej strefie.

  • Systemy informacyjne typu Digital Signage

    W obecnych czasach analogowe formy ogłoszeń i reklam reklamy nie przykuwają już uwagi odbiorców, ich miejsce coraz częściej zajmują więc rozwiązania multimedialne, przyciągające wzrok ruchem, nasyconymi kolorami oraz dźwiękiem. Systemy Digital Signage zajmują się zarządzaniem taką właśnie multimedialną treścią informacyjną oraz urządzeniami audiowizualnymi, których rolą jest jej wyświetlanie.
    Podstawą każdego systemu Digital Signage są wyświetlacze: głównie monitory mało- i wielkoformatowe, ale także ściany wideo złożone z kilku monitorów bezszwowych, projekcje czy ekrany LED. Do każdego z nich podłączony jest miniaturowy player, odtwarzający kontent zgodnie z ustalonym wcześniej harmonogramem. Poza przygotowanymi przez użytkownika materiałami marketingowymi, możliwe jest wyświetlanie podglądu na żywo z odbywającego się w obiekcie wydarzenia lub dowolnego streamu IP. Dzięki technologii Dual Video Decoding możliwe jest wyświetlenie dwóch materiałów wideo jednocześnie na jednym monitorze. Layout uzupełniony może zostać także dowolne grafiki czy tzw. Live Feeds, czyli prezentację informacji z kanałów RSS bądź dowolnej bazy informacyjnej dostępnej w standardzie HTML.
    Dedykowane oprogramowanie umożliwia zarządzanie prezentacjami oraz dystrybucję treści multimedialnych do ekranów informacyjnych z jednego, centralnego komputera. Interfejs graficzny aplikacji za pomocą prostych narzędzi typu „drag-and-drop” pozwala nie tylko na tworzenie treści multimedialnych prezentowanych na ekranach, ale także na tworzenie playlist dla pojedynczych wyświetlaczy bądź ich grup. Zapewnia także podgląd informacji i raportów z pracy systemu.
    System Digital Signage wspiera technologię Beacon umożliwiającą przesyłanie informacji z playera do będących w pobliżu urządzeń z włączonym Bluetooth, np. pracownik przechodzący obok jednego z wyświetlaczy mając włączony moduł Bluetooth w swoim smartfonie może otrzymać istotne informacje bezpośrednio, nawet jeśli nie zwróci uwagi na treści prezentowane na monitorze.

  • Systemy dyskusyjne i tłumaczeń symultanicznych

    W centrach kongresowych i w salach, gdzie odbywają się obrady czy liczne konferencje, standardem jest system dyskusyjny z możliwością rozbudowy o system tłumaczeń symultanicznych dla spotkań, które odbywają się w międzynarodowym gronie. Tego typu rozwiązania umożliwiają sprawne i komfortowe przeprowadzanie dyskusji, pozwalają na utrzymanie porządku obrad, zgłaszanie się uczestników chętnych do zabrania głosu, udzielanie i odbieranie głosu prelegentom przez przewodniczącego, ustalanie czasu debaty, organizacje głosowań a przede wszystkim zapewniają odpowiednią zrozumiałość przekazu wypowiedzi wszystkich uczestników spotkania. Na system dyskusyjny i tłumaczeń symultanicznych składają się pulpity delegatów, pulpit(y) przewodniczącego, pulpit(y) tłumaczy symultanicznych, przenośne odbiorniki ze słuchawkami oraz wyposażenie centralne, urządzenia nadawcze i peryferia, takie jak system podglądu i rejestracji obrazu, rejestracja dźwięku, systemy prezentacji obrazu (np. wyników głosowania) itp. Identyfikacja i autoryzacja uczestników może odbywać się za pomocą kart RFID, które uczestnicy sesji muszą umieszczać w pulpicie, aby uzyskać możliwość oddawania głosów w głosowaniach. Korzystamy z rozwiązań wyznaczających standardy na rynku i szeroko akceptowalnych, co jest szczególnie istotne w przypadku tłumaczeń symultanicznych, gdzie często wymagany jest sprzęt spełniający najnowsze normy EN-ISO 22259:2019 i EN-ISO 20109:2016.

  • Systemy multimedialne i interaktywne dla ekspozycji

    Instalacje dla ekspozycji muzealnych to specyficzny rodzaj systemów audiowizualnych, gdzie szczególnie dużą rolę odgrywa sposób przekazywania informacji – musi być atrakcyjny, przykuwający wzrok i absorbujący uwagę zwiedzającego. Wymagania te wykluczają stosowanie typowych, znanych z sal konferencyjnych rozwiązań, wymuszając jednocześnie tworzenie kreatywnych, unikatowych instalacji.
    Projektowane przez nas systemy są zróżnicowane pod kątem swojego stopnia złożoności, poczynając od prostych monitorów informacyjnych, monitorów dotykowych i nagłośnienia tła, poprzez wielkoformatowe projekcje, a kończąc na skomplikowanych systemach angażujących kilka zmysłów zwiedzającego. Stosowanie nowoczesnych, interaktywnych ekranów dotykowych zamiast tradycyjnych tabliczek informacyjnych pozwala na dotarcie z wiedzą do szerszej grupy docelowej, w tym także do najmłodszych, oraz zróżnicowanie tej wiedzy w zależności od stopnia zainteresowania danej osoby. Różnorodne wielkości monitorów, dopasowanie stylu zabudów do aranżacji danego pomieszczenia oraz odpowiedni layout graficzny aplikacji sprawiają, że kolejne stanowiska nie są powtarzalne i nudne. Wkomponowane w stylistykę pomieszczeń wielkoformatowe ekrany i projekcje służą zarówno przekazywaniu informacji, ale także powodują wrażenie immersji, potęgując tym samym wrażenia z oglądanej ekspozycji. W tym celu wykorzystujemy projektory laserowe ze specjalistyczną optyką, co pozwala na wykreowanie dużej wielkości obrazu na różnych powierzchniach, w tym także niepłaskich. Stosujemy również różnego rodzaju wyświetlacze wielkoformatowe takie jak np. ekrany typu video wall, czy ściany z modułów LED. Bardzo w ważnym a zarazem niekiedy skomplikowanym zagadnieniem na ekspozycji jest dźwięk. Ze względu na mnogość treści do przekazania, a zarazem dbając o komfort odsłuchu stosujemy zróżnicowane systemy, poczynając od prostych słuchawek monofonicznych, a kończąc na systemach wielokanałowego audio czy specjalistycznych głośnikach kierunkowych. Przestrzeń ekspozycyjna jest również bardzo dobrym miejscem do zastosowania mniej typowych rozwiązań multimedialnych, takich jak np. rozszerzona rzeczywistość, mapping projekcyjny, monitory panoramiczne, zakrzywione, transparentne, czy ekrany holograficzne. Jako źródło treści wideo oraz audio stosujemy wydajne playery i komputery z wykorzystaniem specjalistycznego oprogramowania.
    Ważną rolę w systemach dla ekspozycji odgrywa system zarządzania, który bardzo pomaga w bieżącym funkcjonowaniu obiektu. Stosowane przez nas systemy pozwalają na kontrolę nad urządzeniami, monitorowanie ich stanu, harmonogramowanie, edycje treści multimedialnych, generowanie statystyk poszczególnych parametrów systemu i wiele innych. Jednocześnie przy rozbudowanych możliwościach systemu dbamy o to by jego obsługa była maksymalnie uproszczona.

  • Produkcja contentu multimedialnego (aplikacje interaktywne, grafika, animacje, produkcja filmowa) dla wystaw, showroom'ów i centrów nauki i symulacji medycznej

    Wystawa wyposażona nawet w najbardziej efektowną scenografię nie będzie pełna bez odpowiedniego projektu treści. To one są nośnikiem informacji i jeśli wystawa poza wywoływaniem emocji ma również nieść przekaz i pełnić funkcję edukacyjną, to content multimedialny jest bardzo istotnym elementem projektu. Przy ścisłej współpracy z zespołem merytorycznym opracowujemy kompleksowe projekty uwzględniające cały przekrój prezentowanych treści począwszy od grafik i obróbki materiałów filmowych, po animacje, produkcje filmowe, czy aplikacje interaktywne. W zakresie aplikacji korzystamy z najnowszych technologii takich jak Unity, JavaScript, HTML5, PHP, dzięki czemu są one zarówno atrakcyjne wizualnie, jak i stabilne oraz niezawodne. Instalacje interaktywne takie jak kioski multimedialne, czy stoły dotykowe, wyposażone w aplikacje, stanowią ciekawy i intuicyjny interfejs służący pogłębianiu wiedzy na temat ekspozycji. Dbamy o to żeby nasze aplikacje poza dopasowaną do charakteru ekspozycji oprawą wizualną miały jak najbardziej intuicyjną nawigację. W naszych projektach nie zapominamy o mniej typowych aplikacjach, które często zapadają w pamięć na dłużej, także po wyjściu z wystawy. Można tu wymienić choćby instalacje pozwalające na interakcję przy użyciu gestów oraz całego ciała, wirtualną, rozszerzoną, a także mieszaną rzeczywistość, czy prezentacje na systemy holograficzne.

  • Systemy Dystrybucji sygnałów AV bloku operacyjnego pomiędzy salami, pokojami lekarskimi, salami konferencyjnymi i audytoriami

    Nowoczesna jednostki szpitalne realizują wysoce specjalistyczne procedury medyczne, niezwykle istotną kwestią jest więc zapewnienie ich pracownikom odpowiednich warunków poprzez wyposażenie i infrastrukturę techniczną na najwyższym poziomie, z zastosowaniem najnowszych standardów - również w branży audiowizualnej. Kluczową rolę pełnią systemy dystrybucji sygnałów, umożliwiające bezpośredni przekaz zarówno obrazu i dźwięku z wielu sal operacyjnych i zabiegowych do sal wykładowych czy seminaryjnych, zapewniając podgląd na żywo przebiegu operacji i zabiegów dla dużej liczby studentów.
    Podstawowym zadaniem systemu AV jest przechwytywanie sygnału AV ze źródeł takich jak kamera zabiegowa, kamera ogólna z widokiem całej sali, urządzenia medyczne. Aby było to możliwe, system musi pozwalać na podłączanie różnego rodzaju sygnałów analogowych i cyfrowych, m.in.: composite video, s-video, component video, RGBHV, SDI, HD-SDI, DVI, HDMI, Display Port, HDBaseT, analogowe stereo audio, cyfrowe wielokanałowe audio. Do prezentacji obrazu podglądowego z sal zabiegowych służą profesjonalne monitory wielkoformatowe zamontowane zostaną na uchylnych uchwytach, pozwalających na regulację położenia w trzech płaszczyznach. Wszystkie urządzenia w torze transmisji i wyświetlania obrazu spełniać muszą normę obrazowania medycznego DICOM, stosowaną w celu ujednolicenia przetwarzania obrazów tomografii komputerowej, rezonansu magnetycznego oraz wszystkich badań wykorzystujących technologie cyfrowe wymagające wysokiej rozdzielczości obrazu.
    System dystrybucji sygnałów umożliwia nie tylko podgląd na żywo, ale także tworzenie i archiwizację nagrań przebiegu zabiegów. Stworzone w ten sposób filmy instruktażowe mogą stać się bazą platformy edukacyjnej i e-learningowej dla kolejnych roczników studentów medycyny.
    Poza przesyłaniem sygnałów wideo, niezwykle ważna jest komunikacja dźwiękowa między salami, realizowana przez system interkomowy. Pozwala nie tylko na prosty i błyskawiczny przesył kluczowych informacji na sale zabiegowe, ale także na zadawanie przez studentów pytań w trakcie zajęć pokazowych.
    Niezmiernie ważny element wyposażenia audiowizualnego w placówkach medycznych stanowi system wideokonferencyjny. Pozwala on na szybkie skonsultowanie trudnych przypadków ze specjalistami pracującymi w innych ośrodkach oraz zaprezentowanie pionierskiego zabiegu zainteresowanym na całym świecie.

Proces

  1. Doradztwo

    Nasz zespół doradców pomoże Ci znaleźć rozwiązanie odpowiednie dla Twojej instytucji. Podpowiedzą jak najlepiej przeprowadzić proces przygotowań do inwestycji.

  2. Projektowanie

    Posiadając własne biuro projektowe, jesteśmy w stanie przypisać Twojej inwestycji dedykowaną osobę, której zadaniem będzie przeprowadzenie procesu projektowania w najbardziej efektywny sposób

  3. Wdrożenie

    Kierownicy kontraktu to doświadczeni specjaliści. Sprawią, aby prace przebiegały zgodnie z harmonogramem i należytą jakością wykonania.

  4. Utrzymanie i serwis

    Jesteśmy w stanie zapewnić sprawne funkcjonowanie systemu w Twojej instytucji. Nasi pracownicy serwisu przeszli szereg szkoleń, aby szybko diagnozować i naprawiać usterki.

Dodatkowo oferujemy atrakcyjne formy finansowania inwestycji.

Dowiedz się więcej o naszym procesie pracy i finansowaniu.

Collegium Medicum
Naszym sztandarowym produktem dla medycyny jest zintegrowana, audiowizualna infrastruktura bloków operacyjnych, na którą składają się przesyłanie i dystrybucja obrazu i dźwięku pomiędzy salami operacyjnymi, salami konferencyjnymi, pokojami lekarskimi i audytoriami oraz archiwizacja zabiegów na potrzeby edukacji medycznej.
onepage_muzea@2x

Pobierz ofertę A+V

DownloadPobierz PDF

Interesuje cię współpraca z nami?

Napisz lub zadzwoń.