A + V

Dziękujemy

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to możliwe.

Nauczanie zdalne w szkołach

Dziękujemy

Skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to możliwe.

Główną częścią infrastruktury technologicznej niezbędnej do prowadzenia zajęć zdalnie lub hybrydowo są systemy wideokonferencyjne i audiowizualne.

Hybrydowa sala ćwiczeniowa zapewnia możliwość prowadzenia zajęć w trzech trybach:

  1. TRADYCYJNYM

    Nauczyciel i wszystkie dzieci są obecne w szkole.

  2. HYBRYDOWYM

    Nauczyciel oraz część dzieci – obecni w szkole, część uczy się z domu.

  3. ZDALNYM

    Nauczyciel przebywa w szkole, wszystkie dzieci uczą się z domu.

Bazując na naszym doświadczeniu stworzyliśmy gotowe do wdrożenia zestawy urządzeń dla klas lekcyjnych, umożliwiające nauczanie zdalne.

Sala Cwiczeniowa Collegium Medicum

KLASA HYBRYDOWA

 

Przebieg lekcji

Nauczyciel prowadzi zajęcia, będąc w szkole, w sali lekcyjnej, mając do dyspozycji znajdujące się w niej pomoce naukowe. Do prowadzenia lekcji zdalnej lub hybrydowej nie jest wymagane posiadanie komputera przez nauczyciela z zainstalowaną aplikacją do wideokonferencji.

Szerokokątna kamera umieszczona na statywie lub uchwycie skierowana jest na nauczyciela oraz na duży monitor dotykowy z funkcją tablicy interaktywnej. Ekran służy do pisania oraz do wyświetlania prezentacji i innych materiałów multimedialnych uczniom. W trybie pracy zdalnej lub hybrydowej na monitorze widać również mozaikę obrazów z kamer uczniów zdalnych. Dzięki temu nauczyciel widzi i słyszy jednocześnie uczniów przebywających w sali, jak i tych uczących się w domu.

Plany lekcji wszystkich klas wpisane są w kalendarz szkolny np. Microsoft Teams. Dzięki temu uczniowie zdalni po zalogowaniu się do aplikacji widzą swój plan lekcji, a nauczyciel na dużym monitorze dotykowym harmonogram zajęć poszczególnych klas odbywających się w danej sali lekcyjnej, z wyróżnioną lekcją, która ma się aktualnie rozpocząć.
Nauczyciel rozpoczyna lekcję jednym kliknięciem na dużym, interaktywnym monitorze dotykowym. Uczniowie pracujący w domu na ekranie swojego komputera lub tabletu widzą nauczyciela oraz obraz udostępnionego im ekranu monitora dotykowego, po którym pisze prowadzący lub na którym wyświetla swoją prezentację.. Po udzieleniu im głosu przez nauczyciela mogą się wypowiadać, zadawać pytania i aktywnie uczestniczyć w lekcji. Mogą również wspólnie edytować dokumenty, pisać zdalnie na tablicy interaktywnej znajdującej się w sali oraz udostępniać nauczycielowi obraz ekranu swojego komputera lub tabletu.

Lekcja może zostać zarejestrowana, udostępniona i odtworzona w przyszłości jako materiał e-learningowy, np. przez uczniów, którzy nie mogli w niej uczestniczyć, lub służyć do powtórki materiału.

 

Wyposażenie klasy

  • Duży monitor dotykowy z funkcją elektronicznej tablicy interaktywnej do pisania i wyświetlania materiałów multimedialnych;
  • Szerokokątna kamera wraz z matrycą mikrofonową zainstalowana na statywie lub uchwycie, skierowana na nauczyciela i tablicę;
  • Głośniki wbudowane w duży monitor interaktywny;
  • Dedykowany kodek wideokonferencyjny z licencją aplikacji np. Microsoft Teams Rooms.

 

Wyposażenie dla ucznia

  • Komputer lub tablet z ekranem dotykowym i rysikiem;
  • Zainstalowana aplikacja do wideokonferencji, np. Microsoft Teams;
  • Zestaw słuchawkowy z mikrofonem wyposażony w technologię aktywnej redukcji hałasów otoczenia (ANC).

Interesuje cię współpraca z nami?

Napisz lub zadzwoń.