Rozwiązania bezdotykowe w środowisku biurowym
2021 | listopadRozwiązania bezdotykowe w środowisku biurowym
W post-pandemicznej rzeczywistości organizacje muszą wprowadzać nowe narzędzia i rozwiązania, aby skutecznie zarządzać przestrzenią biurową, pracownikami i zasobami materialnymi oraz wspierać efektywną komunikację i kolaborację wewnątrz firmy.
Nowoczesna technologia odpowiada na te trendy oferując zdalne zarządzanie biurem, pomiar lokalizacji pracowników i wykorzystania przestrzeni biurowej, umożliwiając przy tym dostęp pracowników zdalnych do zasobów oraz dbając o bezpieczeństwo w miejscu pracy. Jest to możliwe dzięki zastosowaniu rozwiązań umożliwiających obsługę systemów audiowizualnych bezdotykowo lub z minimalną potrzebą dotykania urządzeń.
Zespół A+V oferuje naszym klientom rozwiązania bezdotykowe, aby zapewnić bezpieczeństwo pracowników w środowisku biurowym.
Niektóre rozwiązania bezdotykowe, które możemy zarekomendować to:
- System rezerwacji sal (room scheduling)
System rezerwacji sal to rozwiązanie umożliwiające zarządzanie wieloma salami i zwiększenie użytkowania przestrzeni. Ten system, w zależności od wersji, może współpracować z różnymi aplikacjami, takimi jak Microsoft Exchange, Google Calendar itd. Zapewnia łatwe i automatyczne zarządzanie salami spotkań jako zasobami organizacji.
System rezerwacji sal składa się z dwóch elementów – kalendarza oraz interfejsu, który służy do prezentowania informacji dla użytkownika (może to być panel dotykowy, dostosowany tablet lub podświetlany znacznik na ścianie).
Aplikacja kalendarza może być zainstalowana na laptopie/komputerze lub telefonie komórkowym użytkownika. To oprogramowanie pozwala pracownikowi na zorganizowanie spotkania z poziomu ich własnego sprzętu – co oznacza, że nie muszą oni dotykać żadnych ogólnie dostępnych urządzeń, co zmniejsza ryzyko rozprzestrzeniania się wirusów i wspiera post-pandemiczne procedury BHP.
Interfejs na panelu dotykowym umożliwia użytkownikowi uzyskanie informacji na temat obecnej dostępności sali w danym momencie, konkretnego dnia, o konkretnej porze oraz dokonanie rezerwacji sali ad-hoc. Dzięki diodom LED wokół panelu dotykowego, które zapalają się w kolorze czerwonym (sala zajęta) lub zielonym (sala wolna) użytkownik może wybrać salę, która jest dostępna w danym momencie, bez dodatkowych interakcji.
Dodatkowo, system może spełniać parametry bezpieczeństwa po-pandemicznego poprzez bezdotykową obsługę światła, prezentacji bezprzewodowej, zmiany źródła kontentu, planowania przestrzeni, utrzymywania dystansu społecznego oraz użytkowania biura.
- System rezerwacji biurek
System rezerwacji biurek składa się ze znaczników na biurkach lub czujników oraz oprogramowania, które może być używane na komputerze w wersji przeglądarkowej lub jako aplikacja mobilna. Ta ostania wersja wydaje się najbardziej popularna i wygodna dla naszych klientów i ich pracowników.
Takie oprogramowanie może oferować post-pandemiczne usługi, takie jak:
-
- rezerwacja miejsca – pracownik może zarezerwować sobie biurko do pracy konkretnego dnia, w określonym miejscu i o sprecyzowanym czasie, za pomocą własnego telefonu komórkowego w dowolnym czasie.
- reverse hoteling – dedykowane biurko może być używane przez wielu pracowników, kiedy jego właściciel jest nieobecny w biurze, co zwiększa wykorzystanie zasobów i przestrzeni biurowej.
- planowanie dystansu społecznego – tylko wybrane biurka mogą być dostępne do rezerwacji, co oznacza, że pracownicy będą ulokowani w określonej odległości od siebie.
- dostęp bez dotyku – rezerwacja biurka odbywa się z poziomu telefonu komórkowego użytkownika co oznacza, że nie muszą oni dotykać żadnych urządzeń wspólnych. Użytkownik skanuje kod QR znajdujący się na biurku, aby potwierdzić, że biurko jest teraz zajęte lub wolne.
- znajdowanie drogi – dzięki wprowadzonym do system planom biura, narzędzie może pomóc pracownikom i odwiedzającym odnaleźć drogę do odpowiedniego biurka lub wymaganej Sali spotkań.
- wiadomości, alerty – dodatkowa usługa oferująca komunikację wewnętrzną z pracownikami i odwiedzającymi w biurze.
Wszystkie powyższe funkcjonalności wspierają politykę bezpieczeństwa firmy i umożliwiają analizę zebranych danych potrzebnych kadrze zarządzającej w podejmowaniu ważnych strategicznych decyzji.
Mobilne aplikacje do rezerwacji biurek mogą również być świetnym narzędziem ułatwiającym zarządzanie obiektami (facilities management), przy równoczesnym wzroście satysfakcji personelu i ulepszeniu profesjonalnego wizerunku firmy.
Poza biurkami i przestrzeniami znajdującymi się wewnątrz biura, można również dodać do systemu przestrzenie zewnętrzne, takie jak miejsca parkingowe – aplikacja na telefonie komórkowym staje się kompleksowym narzędziem organizacji pracy („one-stop-shop”) po powrocie do biura.
Niektóre aplikacje oferują zaawansowane funkcje zarządzania zasobami i umożliwiają użytkownikom zamawianie cateringu lub sprzętu audiowizualnego na ich spotkania, co przyczynia się do zwiększenia efektywności biura, satysfakcji pracowników oraz profesjonalnego wizerunku firmy.
- Rozwiązania ze sztuczną inteligencją (AI), np. liczenie osób w danej sali, automatyzacja pokoju spotkań, integracja z infrastrukturą budynku
Istnieją systemy, które mogą wspierać zbieranie informacji i analizę danych o wykorzystaniu przestrzeni biurowej, w celu polepszenia wydajności zespołów oraz wsparcia kadry kierowniczej w procesie podejmowania decyzji strategicznych dla biura czy organizacji.
Nowoczesne zestawy “all-in-one” do wideokonferencji mają wbudowane funkcje sztucznej inteligencji (AI), dzięki którym mogą liczyć uczestników spotkania w danej sali. Takie dane mogą być przydatne w analizie zajętości sal /occupancy oraz wspierania dystansu społecznego.
Czujniki obecności wykorzystane w automatyce Sali spotkań mogą oferować następujące funkcje:
-
- włączanie i wyłączanie światła oraz urządzeń AV – funkcja, która wspiera politykę zrównoważonego rozwoju organizacji poprzez oszczędzanie energii elektrycznej, kiedy sala nie jest używana;
- regulacja temperatury powietrza w sali w zależności od ilości przebywających w niej osób – wpływa na dobre samopoczucie i wrażenia uczestników spotkania.
Rozwiązania z wykorzystaniem sztucznej inteligencji (AI) mogą również oferować wspaniałe funkcje w integracji z infrastrukturą budynku.
Przy wykorzystaniu czujników wykrywających wysokie stężenie dwutlenku węgla, system zintegrowany z wentylacją może automatycznie włączyć klimatyzację w danym pomieszczeniu, umożliwiając wietrzenie, dostosować poziom nawiewu, a nawet otworzyć okna w danej części biura. Jest to fantastyczna funkcja bezdotykowa zwiększająca pozytywne wrażenia pracowników i osoby odwiedzające przestrzeń biurową, jak również wspierająca po-pandemiczne priorytety i procedury BHP.
Kolejnym rozwiązaniem AI zintegrowanym z systemem budynku są czujniki światła – w momencie wykrycia światła dziennego w przestrzeni biurowej lub na danej ścianie, system aktywuje rolety okienne, aby polepszyć widoczność prezentacji w sali konferencyjnej.
Pomagamy naszym klientom zaadoptować (re-purpose) ich biura i przygotować je na szerszy zakres użytkowania w hybrydowym środowisku pracy, z równoczesną dbałością o bezpieczeństwo zatrudnionych. Rozwiązania bezdotykowe I wykorzystujące sztuczną inteligencję otwierają nowe możliwości, których nie można zmarnować!
Zapraszamy Was do kontaktu z integratorem AV w celu zweryfikowania najodpowiedniejszych rozwiązań technologii bezdotykowej dla Państwa biura.