A + V

Firma QVC prowadząca telewizyjny kanał zakupowy jest marką rozpoznawalną na całym świecie. Od ponad 30 lat obsługuje miliony swoich klientów kierując się zasadami, od których wzięła swą nazwę – quality (jakość), value (wartość) oraz convenience (wygoda). Dla tak dużej globalnej firmy posiadającej wiele biur i przedstawicielstw na całym świecie niezbędne jest niezawodne wsparcie prawne, księgowe i IT, które zapewnić ma nowo otwarte biuro w centrum Krakowa. Naszym zadaniem było wyposażenie go w technologie audiowizualne, które umożliwią mu nie tylko efektywną pracę, ale także stały kontakt z filiami spółki rozrzuconymi po całym globie.

Opis rozwiązania

Projektowanie systemu audiowizualnego dla klienta korporacyjnego jest zawsze trudnym zadaniem. Musi on nie tylko spełniać wszystkie standardy obowiązujące we wszystkich lokalizacjach firmy na całym świecie, ale również być dostosowany do specyfiki nowego biura i jego nowych funkcji. Dzięki uważnemu przeanalizowaniu tych standardów, a także wzięciu pod uwagę nowych wymagań krakowskiego oddziału Klienta, udało nam się ten cel osiągnąć.
W nowej siedzibie firmy QVC wyposażyliśmy w systemy audiowizualne kilkadziesiąt różnych przestrzeni biurowych. Od najprostszych pokojów spotkań wyposażonych jedynie w przyłącze i wielkoformatowy monitor, po sale konferencyjne, sale wideokonferencyjne, pokoje szkoleniowe, lobby, a także miejsca socjalne i kuchnie (tzw. Break Room’y).
System prezentacji obrazu w tych przestrzeniach bazuje na wysokiej jakości monitorach oraz projektorach firmy NEC. Do kolaboracji bezprzewodowej zastosowalismy rozwiązanie Click Share firmy Barco. Wszystkie sygnały w systemie przesyłane są w opatentowanej przez firmę Crestron technologii HDBaseT – DigitalMedia, która pozwala na ich cyfrową i bezstratną transmisję na duże odległości.
Proste i funkcjonalne nagłośnienie stworzone zostało w oparciu o sufitowe zestawy głośnikowe. Uzupełniają je sufitowe matryce mikrofonowe Microflex firmy Shure MX910 w pokojach wideokonferencyjnych oraz bezprzewodowe mikrofony do ręki w salach szkoleniowych.
W projekcie tym zastosowaliśmy centralny system sterowania marki Crestron. Efektywna i niezawodna jednostka centralna połączona z przewodowymi i bezprzewodowymi panelami dotykowymi tworzy kompletne rozwiązanie pozwalające w prosty i intuicyjny sposób zarządzać przestrzeniami konferencyjnymi. W salach nieobjętych systemem sterowania źródła przełączane są automatycznie.
Uzupełnieniem systemów audiowizualnych stał się system informacji wizualnej Digital Signage, składający się nie tylko z pojedynczych monitorów, ale też z dwóch ścian wizyjnych. Systemem tym objęte zostały główne przestrzenie komunikacyjne biurowca.
Poza zaprojektowaniem systemu zgodnego zarówno z wymaganiami Klienta, jak i ze standardami korporacyjnymi, dużym wyzwaniem, przed którym stanęliśmy tworząc przestrzeń biurowo-konferencyjną dla siedziby firmy QVC, okazał się krótki termin realizacji. Sprostaliśmy mu dzięki uważnemu planowaniu naszych prac i dostaw, przydzieleniu do projektu doświadczonego Project Managera oraz naszych najlepszych programistów.

Efekt końcowy

Tworzenie systemów audiowizualnych dla przestrzeni konferencyjnych w korporacjach jest wymagającym zadaniem. Choć z pozoru podobne, sale takie znacząco się od siebie różnią, w zależności od standardu obowiązującego w danej firmie. Jest jednak coś, co łączy wszystkie nasze instalacje tego typu – wysoka jakość urządzeń oraz niezawodność systemu jako całości. Jest to standard, który wypracowała sobie nasza firma i który rozwijamy z każdą realizacją.